Research Article
BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM YE YÜKSEKÖĞRETİMDE BİR YÖNETİM SÜRECİ OLARAK DEĞERLENDİRME

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 817 - 847, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000370

Abstract

3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un 2. maddesinin (a) fıkrasına göre Milli Eğitim Bakanlığı’mn görevleri belirtilirken “...Bakanlığa bağlı her kademedeki öğretim kurumlanılın öğretmen ve öğrencilerine ait bütün eğitim ve öğretim hizmetlerini planlamak, programlamak, yürütmek, takip ve denetim altında bu-ludurmak” denilmektedir. Yönetim süreçlerinden değerlendirme, bir denetim sonucunda elde edilen verilere göre yapılmaktadır. Geleneksel olarak eğitim düzenimizde değerlendirme denetim yoluyla yapılır (Bursalıoğlu, 1987, s. 194). Bakan, yapması gereken bu görevi kendi adına yapmak amacıyla Teftiş Kuru-lu’nu görevlendirmiştir. Teftiş Kurulu da bu görevlerini Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği’ne göre yapmaktadır. Buna göre Teftiş Kurulu, Milli Eğitim Bakanlığı’mn murakabesine tabi kurumlan ve kuru-luşlan denetim ve murakabe etmekle, bunlar hakkında alınması gereken önlemlere mesnet olacak inceleme ve araştırmalan yapmakla, özellikle yönetici, öğretmen ve memurlann meslek alamnda ve fikir yönünden gelişmelerini sağlayacak mesleki yardım hizmetlerim yerine getirmekle ve gerekli hallerde soruşturma yapmakla görevlendirilmiştir (Teftiş Kurulu Yönetmeliği, Md.l). 

References

  • Adem, Mahmut “Eğitim Planlamasının Değerlendirilmesi”, Eğirim Yönetiminde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu: 25-26 Nisan 1985. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınlan No: 147,1985, şs.21-35.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 817 - 847, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000370

Abstract

References

  • Adem, Mahmut “Eğitim Planlamasının Değerlendirilmesi”, Eğirim Yönetiminde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu: 25-26 Nisan 1985. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınlan No: 147,1985, şs.21-35.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Kasım Karakütük

H. Hüseyin Aksoy This is me

R. Cengiz Akçay This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Karakütük, K., Aksoy, H. H., & Akçay, R. C. (2019). ORTAÖĞRETİM YE YÜKSEKÖĞRETİMDE BİR YÖNETİM SÜRECİ OLARAK DEĞERLENDİRME. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 817-847. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000370
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0