Research Article
BibTex RIS Cite

KÜÇÜK ÇOCUKLARDA OYUN: Tanımlama, Sınıflama ve Ölçme Sorunları

Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 975 - 987, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000367

Abstract

Çocuklar üzerinde yapılan oyun arattırmalarının büyük çoğunluğu, okulöncesi ve anaokulu yaş grubuyla ilgilidir. İki yaş dolaylarında, duyu-devinim zekâsı tam kazanılmadan önce, oyunu keşiften ayırmak genellikle zor olmaktadır. 7. ve 8. yaşla birlikte, oyun (play) daha da resmileşir ve hobilerden ve kurallı oyunlardan (games) orta ve geç çocukluğun ayırıcı Özelliği olarak söz etmeye başlarız. Dolayısıyla, 3 ve 5 yaşlan arasındaki okulöncesi çocuklar, oyun türleri, oyunda eksiklik, oyun eğitimi, oyüncu-lann ve fiziksel çevrenin oyun üzerindeki etkileri gibi araştırma alanlanda asıl denekleri oluşturmaktadır.

References

  • Smith, P.K.(1978). A longitudinal study of social participation in preschool children: Solitary and parallel play re-examined. Developmental Psychology, 14, 517-523.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 2, 975 - 987, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000367

Abstract

References

  • Smith, P.K.(1978). A longitudinal study of social participation in preschool children: Solitary and parallel play re-examined. Developmental Psychology, 14, 517-523.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Peter K. Smıth This is me

Melike Türkân Bağlı This is me

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Smıth, P. K., & Bağlı, M. T. (2019). KÜÇÜK ÇOCUKLARDA OYUN: Tanımlama, Sınıflama ve Ölçme Sorunları. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 975-987. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000367

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License