Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ARAŞTIRMA EĞİTİMİ

Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 385 - 400, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000439

Abstract

Bu çalışmada araştırma eğitimi ve Türk Eğitim Sistemindeki yeri kısaca tartışılmaya çalışılmıştır. Toplumsal değişme kaçınılmaz bir olgudur. İlkel toplumdan bilgi toplumüna bir çok değişmelere tanık olunmuştur. Toplumsal, ekonomik ve politik yapı ve işleyişlerinde görülen değişim süreci, bugünün de en belirgin özelliklerinden biridir. Günümüzde tüm sistemler ve bunlara ilişkin bilgi ve değerler hızla değişmektedir. (Akç, 1992, s. 12) Bugün, onşekizinci yüzyılın sonlarında yaşanmaya başlanan sanayi toplumu kavramı, yerini, bilgi toplumu kavramına bırakmıştır, içinde bulunduğumuz dönemin özelliği, bilginin ön plana çıkmasıdır. Dolayısıyla dönemin toplumuna da “bilgi toplumu” denilmektedir. (Dura, 1990)

References

  • Dura, Cihan. Bilgi Toplumu. Ankara: Kültür Bakanlığı Bilim ve Teknoloji Yayınları 3, 1990. Ergun, Türkcan. “Bilim-Teknoloji ve Politika”. Eğitim ve Bilim Dergisi, 3, 13, Ankara: TED Yayınlan, 1978, 5-12.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 385 - 400, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000439

Abstract

References

  • Dura, Cihan. Bilgi Toplumu. Ankara: Kültür Bakanlığı Bilim ve Teknoloji Yayınları 3, 1990. Ergun, Türkcan. “Bilim-Teknoloji ve Politika”. Eğitim ve Bilim Dergisi, 3, 13, Ankara: TED Yayınlan, 1978, 5-12.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Şener Büyük Öztürk This is me

Publication Date August 2, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Büyük Öztürk, Ş. (2019). TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ARAŞTIRMA EĞİTİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 385-400. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000439
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0