Research Article
BibTex RIS Cite

KALKINMADA KADIN EĞİTİMİ

Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 335 - 355, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000482

Abstract

Genelde kadın nüfusun okullaştırılmasının, eğitilmesinin ekonomik verimliliği yüksektir. Özellikle toplumsal verimliliği, erkek nüfusunkin-den daha önemlidir. Eğitim iktisatçılarına göre kadın olsun erkek olsun, bireyin verimliliği, dolayısıyle kazancı öğrenim düzeyiyle doğru orantdı olarak artmaktadır. Ancak, anne-babaları iyi eğitim görmüş çocuklar en sağlıklı nüfus kesitini oluşturmaktadır. Çocuklarının sağlığı üzerinde babanın bir etkisi varsa kuşkusuz annenin daha da fazladır. Eğitilmiş anneler, çocuklarını daha çok öğrenim görmeye özendirmektedirler, hatta zorlamaktadırlar.

References

  • Bu yazı, “Laisser Les Filles S’insıruire”, The World Bank, Washington D, C. 1991 adlı yayının ilk XVIII + 12 sayfasının özetlenerek çevirisidir.
Year 1993, Volume: 26 Issue: 2, 335 - 355, 05.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000482

Abstract

References

  • Bu yazı, “Laisser Les Filles S’insıruire”, The World Bank, Washington D, C. 1991 adlı yayının ilk XVIII + 12 sayfasının özetlenerek çevirisidir.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Mahmut âdem This is me

Publication Date August 5, 2019
Published in Issue Year 1993 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA âdem, M. (2019). KALKINMADA KADIN EĞİTİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(2), 335-355. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000482
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0