İnsan toplumsal bir varlık olarak tanımlanır. Bununla birlikte insanların zaman zaman toplumsal beklentilere ters düşen davranışlarda bulundukları, bazılarının ise bunu bir yaşam biçimi haline getirdikleri ve toplumsal düzeni yıkıcı bir tutum içine girdikleri gözlenmektedir. Suç olarak kabul edilen bu davranışlar, küçük ve.resmi olmayan gruplarda o grubun kendi kurallarıyla; daba büyük ya da resmi kurumlarda kural, yönetmelik ve yasalarla; toplumda ise kınama, toplum dışına itme gibi geleneksel yollarla veya ceza ile kontrol edilmeye çalışılmaktadır. Bu sosyal kontrol mekanizmalarının her biri, toplum kurallarını çiğneyenlere karşı yaptırımlar koyarlar (Binder, 1988). Suç, bir taraftan yasaların cay-etki siyi e kontrol altına alınmaya çalışılırken, diğer taraftan suçun biyolojik, sosyolojik ve psikolojik nedenleri ortaya çıkarılmaya çalışılmakta ve önleme çareleri araştırılmaktadır. Suç davranışını inceleyen bilim adamları çeşitli kuramlar ileri sürmüşlerdir. Konuyu anlamamıza katkıda bulunan bu kuramların hiçbiri, suçu açıklamada tek başına yeterli olmamaktadır. Pek çok kuramcı, suçluların tümünü tek bir kategoriye yerleştirmenin yararlı olmadığını, çeşitli değişkenlere dayalı ve ayrıntdı kategorilere ihtiyaç bulunduğunu ileri sürmektedirler (Eisenberg ve Patterson, 1979).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2019 |
Published in Issue | Year 1992 Volume: 25 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0