Research Article
BibTex RIS Cite

PSİKOLOJİK DANIŞMADA SAVUNMA MEKANİZMALARININ TANINMASI VE ŞEKİLLENDİRİLMESİ

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 579 - 596, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000578

Abstract

Bu makalede, psikolojik danışmada, danışanın sergilediği savunma mekanizmalarım tanımada ve şekillendirmede yararlı olabilecek bazı görüşler ve yollar önerilmektedir. Psikolojik danışma ilişkisinde, danışanın kullandığı savunma mekanizmalarına sistematik bir şekilde yaklaşılması terapötik kazanca katkıda bulunmaktadır. Danışmanın, süreç içerisinde, uygun olmayan tepkilerde bulunması, danışanın kullandığı savunmaların daha da yoğunlaşmasına neden olmakta ve psikolojik danışma ilişkisini baltalamaktadır. Bireysel savunmaların tanımları ve savunma mekanizmalarının tanınabilmesi için gerekli olan göstergeler sağlanmaya çakşılmıştır. Savunma mekanizmalarını şekillendirme süreci bir vaka örneği ile gösterilmiştir. Hataların en büyüğü, bunların hiçbirinin farkında olmamaktır.

References

  • Vaillant, G.E., Bond, M., Te Vaillant, C.O. (1986). An empirically validated hierarchy of defense mechanisms. Achives of General Psychiatry, 43, 786-794.
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 579 - 596, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000578

Abstract

References

  • Vaillant, G.E., Bond, M., Te Vaillant, C.O. (1986). An empirically validated hierarchy of defense mechanisms. Achives of General Psychiatry, 43, 786-794.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Lou C. Talbutt This is me

Ö. Hakan Ersever This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Talbutt, L. C., & Ersever, Ö. H. (2019). PSİKOLOJİK DANIŞMADA SAVUNMA MEKANİZMALARININ TANINMASI VE ŞEKİLLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 579-596. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000578
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0