insanlar, bu arada örgüt yöneticileri sorun çözmede bilgi edinmek üzere zaman zaman şu yaklaşımları uygularlar: 1) Sezgi; problemin çözümünün hissedilmesi, duyulmasıdır. 2) Otoriteye başvurma; problem çözmede uzman ya da otoritenin bilgi ve deneyimlerine başvurulur. 3) Kişisel bilgi ve deneyimlerin prtblem çözmede kullanılması. Temelinde bireyin kendinin de bir uzman kadar düşünebileceğini, onun kadar bilgi ve deneyim sahibi olduğunu kabul etmesi yatar. Yani burada otorite bireyin kendisidir. 4) Örnek izleme; özellikle tekrarlanan sorunlara "uygun bir yoldur. Sorunun daha önceden başvurulan çözüm yolunun uygulamaya konmasıdır. Sorun aynı olduğuna göre, dün nasıl çözülmüşse bugün de aynısının kullanılması yaklaşımıdır bu. Çözüm! doyurucu olduğu sürece de bu yol izlenecektir. 5) Bilimsel araştırma yolu; sorunların çözümünde bilimsel araştırma yolu ile toplanan bilgilnin kullanılmasıdır. Özellikle ilk yaklaşımların olayların yorumunda çok öznel (sübjektif) kalması, bilimsel yöntemin kullanılmasının nedeni olmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 8, 2019 |
Published in Issue | Year 1992 Volume: 25 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0