Research Article
BibTex RIS Cite

İSVEÇ'TE KAPSAMLI OKULLARIN KURULMASI

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 271 - 251, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000691

Abstract

Bu çeviriyi yapmamın nedeni, makale içeriğinin, Milli Eğilimimizin yalcın sayılan geçmişi ile ilgili oluşudur. Genelde, yeni projelerin tartışıldığı Milli Eğitim Şuralarını, yeniliğe ilişkin yasa, yönetmelik ve uygulamaların izlemesi gerekirken, özellikle altmışlı yıllardan bu yana, şuraların uygulamayı etkileyemediği gözlenmektedir. 1981 ve 1982 yıllarında ardarda yapılan şuraların kaderi de böyle olmuştur. Tartışılan temel eğitim ve çok amaçlı okul projesi, ilgililerce onaylandığı ve yığılan sorunlara çözüm getireceği anlaşıldığı halde, politika sorumlu-sunun değişmesi ile yaklaşımlarını değiştiren bürokratların tutumları sonucu, uygulamaya konmamıştır. Oysa eğitimde yeniliğin başarısı, bilim çevreleri ile bürokratik mekanizma ve politik gücün sürekli işbirliğine bağlıdır. İşte bu makale, İsveşte kapsamlı okulun iiEnhetskolan,\ bu üç mekanizmanın işbirliğiyle nasıl gerçekleştiğini anlatmekta, sürekli bir program geliştirme mekanizması kurularak sorunların birikiminin nasıl önlendiğini vurgulamaktadır.

References

  • .
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 271 - 251, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000691

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sixten Marklund This is me

Variş Fatma This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Marklund, S., & Fatma, V. (2019). İSVEÇ’TE KAPSAMLI OKULLARIN KURULMASI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 271-251. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000691
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0