“Bilim ötesi” kavramı doğa üstü anlamda algılanmamalıdır. Hegel ve Vico’nun kullandığı anlamda “bilim” de ötesi olamaz çünkü bu durumda bilmenin bazı yönleriyle ilgilenilmektedir. Geniş kullanımı vurgulanmakla beraber terimin buradaki kullanımı bu anlamda değildir. Amaç, iletişimi incelemek için özel yetenekler (bilimsel olmayan) gerektiren akademik çalışmalara hitap etmektir. Günümüzde artan uzmanlaşma ve yansıtıcı spekülasyonun yanyana bulunması iletişimi incelemede bir ilerlemenin belirtisi olabilir. Ayrıca, estetik, tarihi ve felsefi iletişim incelemeleri her ne kadar normal olarak bilimin amaçladığı amprik uzlaşmayı sağlayamıyorsa da, bilimsel olmayan yaklaşımların da, disiplinin genel olarak yararlanabileceği anlamda, yargıların, sezgilerin ve kanıtlanmamış amprik çalışmaların da test edilebileceği hususunda anlayışlar mevcuttur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 8, 2019 |
Published in Issue | Year 1991 Volume: 24 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0