Research Article
BibTex RIS Cite

BEŞERİ BİLİMLERİN İLETİŞİM KURAMLARINA KATKISI

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 283 - 313, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000678

Abstract

“Bilim ötesi” kavramı doğa üstü anlamda algılanmamalıdır. Hegel ve Vico’nun kullandığı anlamda “bilim” de ötesi olamaz çünkü bu durumda bilmenin bazı yönleriyle ilgilenilmektedir. Geniş kullanımı vurgulanmakla beraber terimin buradaki kullanımı bu anlamda değildir. Amaç, iletişimi incelemek için özel yetenekler (bilimsel olmayan) gerektiren akademik çalışmalara hitap etmektir. Günümüzde artan uzmanlaşma ve yansıtıcı spekülasyonun yanyana bulunması iletişimi incelemede bir ilerlemenin belirtisi olabilir. Ayrıca, estetik, tarihi ve felsefi iletişim incelemeleri her ne kadar normal olarak bilimin amaçladığı amprik uzlaşmayı sağlayamıyorsa da, bilimsel olmayan yaklaşımların da, disiplinin genel olarak yararlanabileceği anlamda, yargıların, sezgilerin ve kanıtlanmamış amprik çalışmaların da test edilebileceği hususunda anlayışlar mevcuttur.

References

  • Thomas B. Farrell “Bcyond Science' Hvımaniıies Contributions to Communication The-ory” Hamibook of Communications Science Charles Berger--j-Steven Clıaffee Sage Publ. Newbury Park California 1987. Pp. 123—139. den özetlenerek çevrilmiştir,
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 283 - 313, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000678

Abstract

References

  • Thomas B. Farrell “Bcyond Science' Hvımaniıies Contributions to Communication The-ory” Hamibook of Communications Science Charles Berger--j-Steven Clıaffee Sage Publ. Newbury Park California 1987. Pp. 123—139. den özetlenerek çevrilmiştir,
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Cevat Alkan This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Alkan, C. (2019). BEŞERİ BİLİMLERİN İLETİŞİM KURAMLARINA KATKISI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 283-313. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000678

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License