Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN ALGILARINA GÖRE MESLEKİ DAVRANIŞLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 405 - 409, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000701

Abstract

Bir eğitim sisteminin en önemli unsuru öğretmenlerdir. Sistemin başarısı, bu sistemi işletecek öğretmenlerin nitelikleri ile bağlantılıdır. Hiç bir eğitim modeli, modelin işlerliğini sağlayacak personelin niteliğinin üzerinde hizmet üretemez. “Bir ülkede yeni nesillerin yaratıcısı, verimli, yapıcı birer meslek sahibi, ülkesine karşı sorumluluklarının bilincine varmış vatandaşlar olarak yetiştirilmesinden sorumlu olan kişiler öğretmenlerdir” (Özyürek 1981, s. 13). Öğretmenin bu sorumluluğu yerine getirebilmesi, alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür içeren iyi ■bir öğretmen eğitimi programından mezun olup mesleğini sürdürürken de bilimde, teknolojide, kültürel ve sosyal yaşamda oluşan değişmelere uyum sağlayabilmesi ile mümkündür. Öğretmen unsuru ihmal edilen bir eğitim sisteminden olumlu sonuçlar beklemekten söz edilemez.

References

  • Gözütok, F. Dilek. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğretmenlik Formasyonu Açısından Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması . Yayınlanmamış. Araştırma. Ankara: 1990.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 405 - 409, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000701

Abstract

References

  • Gözütok, F. Dilek. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğretmenlik Formasyonu Açısından Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması . Yayınlanmamış. Araştırma. Ankara: 1990.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

F. Dilek Gözütok This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Gözütok, F. D. (2019). ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN ALGILARINA GÖRE MESLEKİ DAVRANIŞLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 405-409. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000701
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0