Bir eğitim sisteminin en önemli unsuru öğretmenlerdir. Sistemin başarısı, bu sistemi işletecek öğretmenlerin nitelikleri ile bağlantılıdır. Hiç bir eğitim modeli, modelin işlerliğini sağlayacak personelin niteliğinin üzerinde hizmet üretemez. “Bir ülkede yeni nesillerin yaratıcısı, verimli, yapıcı birer meslek sahibi, ülkesine karşı sorumluluklarının bilincine varmış vatandaşlar olarak yetiştirilmesinden sorumlu olan kişiler öğretmenlerdir” (Özyürek 1981, s. 13). Öğretmenin bu sorumluluğu yerine getirebilmesi, alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür içeren iyi ■bir öğretmen eğitimi programından mezun olup mesleğini sürdürürken de bilimde, teknolojide, kültürel ve sosyal yaşamda oluşan değişmelere uyum sağlayabilmesi ile mümkündür. Öğretmen unsuru ihmal edilen bir eğitim sisteminden olumlu sonuçlar beklemekten söz edilemez.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 8, 2019 |
Published in Issue | Year 1991 Volume: 24 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0