Research Article
BibTex RIS Cite

BİLGİSAYARIN EVRİMİ

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 411 - 422, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000679

Abstract

İnsanoğlu çok eski çağlarda sayıları bulmuş, sayılarla işlemler yapmış ve matematiğin temellerini atmıştır. Zamanının büyük bir kısmını düşünmeye ayırabilmek için uzun ve sıkıcı hesaplardan kurtulma isteği Antik Çağlar’dan beri insanoğlunun zihnini meşgul etmiştir. Uzun ve yorucu hesaplama işlemlerini parmaklarını sayarak ya da çakıl taşlarıyla göstermek yerine, bu süreci makinalarla kolaylaştırmak ve hızlandırmak için çalışmıştır, insanın belleğine ve soyutlama gücüne yardımcı olmak üzere aritmetik işlemleri yapmada kullandığı ilk alet boncuklu işlem tahtasındır. Abaküs’de denilen bu araç, basamakları temsil eden ve serbest hareket edebilen boncuklardan oluşmuştur. Gerek abaküsle gerekse Romalılar tarafından kullanılan, içinde yüzüklerin hareket ettirildiği yatay oluklar döşenmiş işlem tahtası'yla. ve gerekse Japonlar tarafından geliş-tiriler soroban denilen araçlarda yapılan işlemlerde eldeleri hesaba katmak mümkün değildir. Abaküs Milattan 3000 yıl önce Çin’de yapılmasına rağmen, günümüzde bile birçok ülkede yaygın olarak kullanılmaktadır. Basitlik ve etkenlik timsali olan bu aracın geliştirilmesinden itibaren 5000 yıl gibi uzun bir süre kullanılagelmiş olması, onun en başarılı taşınabilir bir bilgisayar olduğunu göstermektedir (Alkan, 1977, s. 199).

References

  • Aİkan, Cevat. Eğitim Teknolojisi Kuramlar-Yöntemler. Ankara: Yargıçoğlu Matbaası, 1977.
  • Bilgisayar Dergisi. “Tokyo 1990’Iara Hazırlanıyor”. Mayıs-Haziran 1982, s. 7—10.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 411 - 422, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000679

Abstract

References

  • Aİkan, Cevat. Eğitim Teknolojisi Kuramlar-Yöntemler. Ankara: Yargıçoğlu Matbaası, 1977.
  • Bilgisayar Dergisi. “Tokyo 1990’Iara Hazırlanıyor”. Mayıs-Haziran 1982, s. 7—10.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hafize Keser This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Keser, H. (2019). BİLGİSAYARIN EVRİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 411-422. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000679
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0