Tanzimat dönemi, Osmanlı imparatorluğunda müslüman halkın yanısıra azınlıkların hak ve özgürlüklerindeki değişme ve gelişmeler açısından hizzat dönemin aydınları tarafından üzerinde durulmağa değer bir dönem olarak kabul edilmektedir. Azınlıkların kendi kültürleri içinde sahip oldukları toplumsal davranış ve etkileşim özgürlüğü onların ulusal kimliklerinin korunması ve sürdürülmesinin naşlıca nedeni olarak İmparatorluğa özgü örneğini sunmaktadır. Bu durum azınlıkların özellikle kendilerinin özgürce ifade imkanı buldukları eğitim ve öğretim hakkının kullanılmasında daha belirgin ve daha açıktır. Diğer alanlara göre eğitim ve öğretim hakkı, bundan yararlanma konusunda tartışma götürmeyecek kadar görünür uygulama örnekleri vermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 8, 2019 |
Published in Issue | Year 1991 Volume: 24 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0