Research Article
BibTex RIS Cite

TANZİMAT DÖNEMİNDE AZINLIKLAR EĞİTİMİ VE BAZI TESPİTLER

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 461 - 471, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000708

Abstract

Tanzimat dönemi, Osmanlı imparatorluğunda müslüman halkın yanısıra azınlıkların hak ve özgürlüklerindeki değişme ve gelişmeler açısından hizzat dönemin aydınları tarafından üzerinde durulmağa değer bir dönem olarak kabul edilmektedir. Azınlıkların kendi kültürleri içinde sahip oldukları toplumsal davranış ve etkileşim özgürlüğü onların ulusal kimliklerinin korunması ve sürdürülmesinin naşlıca nedeni olarak İmparatorluğa özgü örneğini sunmaktadır. Bu durum azınlıkların özellikle kendilerinin özgürce ifade imkanı buldukları eğitim ve öğretim hakkının kullanılmasında daha belirgin ve daha açıktır. Diğer alanlara göre eğitim ve öğretim hakkı, bundan yararlanma konusunda tartışma götürmeyecek kadar görünür uygulama örnekleri vermektedir.

References

  • Akyüz, Yalıya: Abdülhamit Devrinde Protestan Okulları ile İlgili Orijinal İki Belge”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C. 3, No: 1—4, s. 120—130.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 461 - 471, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000708

Abstract

References

  • Akyüz, Yalıya: Abdülhamit Devrinde Protestan Okulları ile İlgili Orijinal İki Belge”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C. 3, No: 1—4, s. 120—130.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İsmail Doğan This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Doğan, İ. (2019). TANZİMAT DÖNEMİNDE AZINLIKLAR EĞİTİMİ VE BAZI TESPİTLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 461-471. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000708
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0