Research Article
BibTex RIS Cite

TELEVİZYONDA BİR AİLE DİZİSİ OLARAK 'DALLAS' ve DİZİDEKİ AHLAKSAL MESAJ

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 473 - 493, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000709

Abstract

Dizi gerçekte, bütünlüğünü koruyan ve liberal ekonomik sistem sayesinde ülkenin en büyük çokuluslu şirketleri düzeyine yükselmeyi başaran ailenin övgüsünü yapar görünmektedir. Liberal ekonomik sistem sınıf çatışmalarının, siyaset dünyası ile burjuvazinin ve hatta bizzat girişimci burjuvazinin böğründeki çatışmaların varlığını önleyememek-tedir. Bu durumda Alain Schiffres’ia dediği gibi, “sefil ve yoksul olmaktan, zalim ve zengin olmak yeğdir.”! biçiminde bir ahlakı anlayışa yol açılmış olmaktadır. Öte yandan yasalar da başarı ve toplumsal statü değişimine imkan tanımaktadır. Uluslararası kontekstte yerini alan bu ideoloji bir yandan her ne kadar doğru olmasa da liberal sistemin doğal kurallarıyla Amerikan nüfuzunun onaylanmasını, öte yandan aynı sistemin sömürge ülkelere de hizmet edebileceğini telkin emektedir.

References

  • M. Baier, “La Morale de Dallas”, Les Temps Modernes, Al C. Annee, Septembre 1984, NC 458, s. 589—616.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 473 - 493, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000709

Abstract

References

  • M. Baier, “La Morale de Dallas”, Les Temps Modernes, Al C. Annee, Septembre 1984, NC 458, s. 589—616.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

M. Baier This is me

İsmail Doğan This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Baier, M., & Doğan, İ. (2019). TELEVİZYONDA BİR AİLE DİZİSİ OLARAK ’DALLAS’ ve DİZİDEKİ AHLAKSAL MESAJ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 473-493. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000709
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0