Research Article
BibTex RIS Cite

DURKHEIM'IN EĞİTİM ANLAYIŞI

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 511 - 518, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000683

Abstract

Makalenin amacı, Durkheim’m eğitim kuramını irdeleyip tartışmaktır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Giriş niteliği taşıyan birinci bölümde, Durklıeim’m işlevsel eğitim anlayışı verilmektedir. İkinci bölümde, toplum ve eğitim arasındaki ilişki İncelenmekte, üçüncü bölümde ise, ahlâk’ın eğitimle olan bağlantısı açıklanmakta ve son olarak, dördüncü bölümde, Durkheim’m eğitim kuramıyla ilgili bazı eleştiri ve tartışmalar yapılmaktadır.

References

  • Blackledge, David and Hunt, Darry. (1985), Sociological Interpretations of Education; New York: Routledge and Keagan pub.
  • Durkheim, Emile (1961), Moral Education: A Study in the Theory arid Application of the Sociology of Education; London: Free Press of Glence, Inc.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 511 - 518, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000683

Abstract

References

  • Blackledge, David and Hunt, Darry. (1985), Sociological Interpretations of Education; New York: Routledge and Keagan pub.
  • Durkheim, Emile (1961), Moral Education: A Study in the Theory arid Application of the Sociology of Education; London: Free Press of Glence, Inc.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Kemal İnal This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA İnal, K. (2019). DURKHEIM’IN EĞİTİM ANLAYIŞI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 511-518. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000683
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0