Research Article
BibTex RIS Cite

ÖZETLEMENİN ÖĞRENCİLERE ÖĞRETİMİ

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 587 - 594, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000704

Abstract

Öğrenciler, özetleme için özel bir öğretim desenine gerek duyarlar. Çünkü bir özet yazmak, diğer yazım türlerinden çok farklıdır. Çoğu yazım türü; ana fikirlerin oluşturulmasını, içerik re yapının dikkatli ve ayrıntılı biçimde planlanmasını gerektirir. Özetleme, bununla birlikte, söz konusu edilen materyalden temellenmelidir. Orjinal anlamına bağlı kalması için, özet yazarı özetin; neleri içereceği, nelerin dışlanacağı, bilginin yeniden nasıl yapılandırılacağı, hangi kelimelerin kullanılacağı ve en önemlisi bunun nasıl garanti edileceği konularında karar vermelidir.

References

  • Marzano, R.J., R.S. Brandt, C.S. Hugles, B.F. Jones, B.Z. Presseisen, S.C. Rankin, and C. Suhor(1988). Dimensions of Thinking A Framework for Curriculum and Instruction. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 587 - 594, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000704

Abstract

References

  • Marzano, R.J., R.S. Brandt, C.S. Hugles, B.F. Jones, B.Z. Presseisen, S.C. Rankin, and C. Suhor(1988). Dimensions of Thinking A Framework for Curriculum and Instruction. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Valeria ânderson This is me

Cem Babadoğan This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA ânderson, V., & Babadoğan, C. (2019). ÖZETLEMENİN ÖĞRENCİLERE ÖĞRETİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 587-594. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000704
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0