Research Article
BibTex RIS Cite

BAŞARILI BİR GRUP ÇALIŞMASI İÇİN TOPLUMSAL BECERİLER

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 595 - 601, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000677

Abstract

Burada bir öğretmen dördüncü sınıfta, öğrenme grupları denemesi yapmaktadır. O “bunun bir düzensizlik” olduğunu düşünür. Bir grupta, öğrenciler kimin yazım işini yapacağı konusunda anlaşmazlık içindeyken diğer bir grupta da bir çocuk katılmada çekingenlik gösterip sessizce oturmaktadır. Üçüncü bir grubun iki üyesi futbol hakkında konuşurken üçüncü üyesi ise ödev yapabilmektedir. O zaman öğretmen, “benim öğrencilerim işbirliği içinde nasıl çalışacaklarını bilmiyorlar” diye iç çekebilir.

References

  • Johnson, D.W. (1986). Reaching Out Interfersonal Effectiveness and Selfactualization. Englewood Cliffs, N.J. Prentice Hall.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 595 - 601, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000677

Abstract

References

  • Johnson, D.W. (1986). Reaching Out Interfersonal Effectiveness and Selfactualization. Englewood Cliffs, N.J. Prentice Hall.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Johnson David W. This is me

Roger T. Johnson This is me

Cem Babadoğan This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA David W., J., Johnson, R. T., & Babadoğan, C. (2019). BAŞARILI BİR GRUP ÇALIŞMASI İÇİN TOPLUMSAL BECERİLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 595-601. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000677
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0