Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENME STİLLERİYLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN TARAMASI

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 603 - 619, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000699

Abstract

Son on yıllık zaman diliminde, altmıştan fazla üniversitede öğrenme stilleri üzerine çok sayıda araştırma yapılmıştır. Bu incelemeler, öğrenci başarısına yönelik çevresel, duygusal, toplumsal, psikolojik ve bilişsel yönelimler hakkında yararlı bulgular ortaya koymuştur. Öğrenme stili, öğrenenlerin bazısı için etkili bazıları içinse etkili olmayan öğretim yöntemini kullanarak bireysel özellikler takımının biyolojik ve gelişimsel olarak düzenlenmesidir.

References

  • Pizzo, J. (1981). “An Investigation of the Relationships Between Selected Acoustic Environments and Sound, an Element of Learning Style, as They Affect Sixth Grade Students, Reading-Achievement and Attitudes.” Doctoral diss., St. John’s University, New Yofk. Dissertation Abstracts International 42: 2475A.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 603 - 619, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000699

Abstract

References

  • Pizzo, J. (1981). “An Investigation of the Relationships Between Selected Acoustic Environments and Sound, an Element of Learning Style, as They Affect Sixth Grade Students, Reading-Achievement and Attitudes.” Doctoral diss., St. John’s University, New Yofk. Dissertation Abstracts International 42: 2475A.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Rita Dunn This is me

Jefery S. Beudury This is me

Angela Klavas This is me

Cem Babadoğan This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Dunn, R., Beudury, J. S., Klavas, A., Babadoğan, C. (2019). ÖĞRENME STİLLERİYLE İLGİLİ ARAŞTIRMALARIN TARAMASI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 603-619. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000699
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0