Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETİM MODELLERİ : "Model Karmaşası Üzerine Bazı Açıklamala

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 649 - 654, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000700

Abstract

Öğretim modelleri, değişik etkinlikleri yerine getirmek üzere çalışan eğitimciler için yararlı araçlardır. Bu araçlar, öğretmenler için, dersin planlanmasındaki basamakları veya etkili öğretimin kurallarının öğretiminde organize edici görev yaparlar. Öğretini modelleri, herhangi bir düzeyde ders veren sınıf öğretmeninin karar vermesini kolaylaştırırlar. Örneğin, sınıf soruları, ev ödevleri, derslere başlangıç vb. için öğretmenin tercihi, tipik bir düzenleyici olarak kullanılan öğretim modellerinden etkilenir. Hizmet-içi eğitim uzmanları ve öğretimi denetlemekle görevli müfettişler de, sınıf gözlemleri ve hizmet-içi eğitime ilişkin öneriler için öğretim modellerini kullanabilirler.

References

  • Gagne, R.M., L. Briggs, and W. Wager. 1988. Principles of Instructional Design. New York: Hoit, Rinehardt and Winston.
  • Hunter, M. 1984. “Knowing, teaching and supervising”. In using what we know about teaching. Edited by P.L. Hosford. Alexandria, va: ASCD.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 649 - 654, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000700

Abstract

References

  • Gagne, R.M., L. Briggs, and W. Wager. 1988. Principles of Instructional Design. New York: Hoit, Rinehardt and Winston.
  • Hunter, M. 1984. “Knowing, teaching and supervising”. In using what we know about teaching. Edited by P.L. Hosford. Alexandria, va: ASCD.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Donald J. Reyes This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Reyes, D. J. (2019). ÖĞRETİM MODELLERİ : "Model Karmaşası Üzerine Bazı Açıklamala. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 649-654. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000700
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0