Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİMDE YENİLEŞME VE DEMOKRATİK LİDERLİK

Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 669 - 675, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000688

Abstract

Eğitim sürecinin ve Iıu sürecin tipik kurumu ol an okulun görevleri sosyal, politik ve ekonomik olarak boyutlaşmıştır. İşte bu boyutlar, bu süreç ve kurumun ürünü olan vatandaşın haklarını ve görevlerini de simgelemektedir. Sosyal boyutta, onun çevreye ve topluma uyumunu sağlayacak, insan haklarına dayalı kişisel özgürlükler bulanmaktadır. Politik boyut, onun politik sürece ve yönetime katılımını bib'nçli kılacaktır. Ekonomik boyut ise, onun refah devletinin eğitim, sağkk ve benzeri olanaklarından payını almasını kolaylaştn-acaktır. İleri batı ülkelerinin, bu boyutları sırasıyla gerçekleştirmesi kuşkusuz yıllar almıştır. Bu arada, bunlardan biri gerçekleşirken, bir diğerinin düzenini bozduğu da olmuştur. Ayrıca, bazı yönetimler bunları çelişkili bir yapıda algılamak eğilimine kapılmışlardır. Örneğin, ekonomik boyutun polisiye önlemler ile düzenlenemeyeceğini savunurken, sosyal ve politik boyutları bu yöntemle düzene sokmayı yeğlemişlerdir. Bu boyutlardan her birinin gelişmesinin ilerici, gerilemesinin ise tutucu düşünce ve davranışa ilişkin olduğu da gözden kaçmamıştır. Modern çağın değişmez ilerici niteliği, tutucuları hasım bir âlemde yaşamaya zorlamış bulunmaktadır. Bunun sonucunda bir toplumun veya sistemin bir yöne itilmesi, onun aksi yönde hareket etmesiyle sonuçlanmıştır.

References

  • Walter F. Welker, The Turkish Revolution 1960—1961, The Brookings Institution, New York, 1963, Bölüm 5, “New Parties and Old Votes”
Year 1991, Volume: 24 Issue: 2, 669 - 675, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000688

Abstract

References

  • Walter F. Welker, The Turkish Revolution 1960—1961, The Brookings Institution, New York, 1963, Bölüm 5, “New Parties and Old Votes”
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ziya Bursalıoğlu This is me

Publication Date August 8, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Bursalıoğlu, Z. (2019). EĞİTİMDE YENİLEŞME VE DEMOKRATİK LİDERLİK. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 669-675. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000688
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0