Research Article
BibTex RIS Cite

YETİŞKİNLERİN OKUMA-YAZMAYI UNUTMA NEDENLERİ

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 21 - 36, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000735

Abstract

Eğitim alanındaki ilerlemelerden çok sayıda kişi yararlanmaktadır. Ancak bu hizmetten yeterince ya da hiç yararlanamayan büyük bir kitle de bulunmaktadır. Bunlar Unesco’nun 1990 yılı istatistiklerine göre dünyamızda sayıları 1 milyarı bulan okumaz-yazmazlardıı. Okumaz-yazmazlık sorununun büyüklüğünü hissettirmek, bu konuda kamuoyu oluşturmak, sorunu yaşayan ülkeler arasında bir işbirliği kurmak amacıyla Unesco 1990 yılının ” “Dünya Okuma-Yazma Yılı” olarak ilan edilmesini sağlamıştır. Unesco, 1990-2000 yılları arasındaki 10 ydlık sürede gerekli çalışmaların yapılarak dünyamızın 2000’li yıllara okuryazar olarak girmesini hedeflemektedir. Bu amaçla okumaz-yazmazlık sorunun çeşitli yönlerini ele almakta, incelemekte ve bir an önce çözmeye çalışmaktadır.

References

  • Esperandieu, V, Des Illettrés en France, Rapport au Premier Ministre. Paris. Documentation Françaises. (Etudes et Rapports)
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 21 - 36, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000735

Abstract

References

  • Esperandieu, V, Des Illettrés en France, Rapport au Premier Ministre. Paris. Documentation Françaises. (Etudes et Rapports)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Firdevs Güneş This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Güneş, F. (2019). YETİŞKİNLERİN OKUMA-YAZMAYI UNUTMA NEDENLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 21-36. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000735
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0