Research Article
BibTex RIS Cite

GRUP YAŞANTISININ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İNSAN DOĞASI ANLAYIŞINA ETKİSİ

Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 63 - 85, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000726

Abstract

Psikolojinin ve psikiatrinin çağımızda gerçekleştirdiği en önemli gelişmelerinden birisi de, insanı toplumsal bir varlık olarak görmeye başlamasıdır. İnsan yaşantısının, karmaşıklığı ve çeşitliliği, psikolojiyi sınırlarını genişletmeye zorlamaktadır. Geleneksel psikoloji genelde davranışı kültürel bağlamdan soyutlayarak incelemekledir. Çünkü temel amacı davradışın evrensel boyutlarını ve kurallarını bulmaktır. Ancak bu kısıtlama işlevini tamamlamıştır. Böylece psikoloji birey düzeyinde analizle, pozitivist mekanik fiziksel bir bilim modelinden sıyrılmaktadır. Bireyin tüm, çevresini kapsayan ve bireyin çevresiyle olan dinamik etkileşimini gözönüne alan bağlamsal yaklaşımlar insan gerçeğine çok daha uygun olmaktadır (Kağıtçıbaşı, 1990).

References

  • Keuzie, K. Roy ami Lievsley W. John, “Outcome and Process Measures in Brief Group Psychotherapy” Psychiatric Annals, 1986, Dec. 16 (12), p. 715-720.
Year 1991, Volume: 24 Issue: 1, 63 - 85, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000726

Abstract

References

  • Keuzie, K. Roy ami Lievsley W. John, “Outcome and Process Measures in Brief Group Psychotherapy” Psychiatric Annals, 1986, Dec. 16 (12), p. 715-720.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Uğur Öner This is me

Publication Date August 15, 2019
Published in Issue Year 1991 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Öner, U. (2019). GRUP YAŞANTISININ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İNSAN DOĞASI ANLAYIŞINA ETKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 63-85. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000726
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0