Research Article
BibTex RIS Cite

BİLGİSAYAR EĞİTİMİ VE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMDE DONANIM SEÇİMİ

Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 693 - 698, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000768

Abstract

Belirli işlerinde ya da hizmet alanlarında bilgisayar kullanmaya karar veren kişi ve kuruluşları yakından ilgilendiren konulardan birisi, bazen de en önemlisi “donanım” olmaktadır. Çoğu kez bilgisayar, kullanım amacı, kullanıcıların özellikleri ve ihtiyaçları dikkate abnmadan, birtakım tekdüze işlerin ve hesaplamaların devredilebileceği bir araç olarak görülmektedir. Zaman zaman ise, kuı-umlara konulan birkaç bilgisayar, çağdaş teknolojiyi yalandan izleyen bir kurum izlenimi yaratma aracı olarak görülmektedir. Böyle durumlarda bilgisayarların yöneticilerin odalarını süsleyen teknolojik bir süs aracı olmaktan çıkıp, yöneticilerin telefon kadar yakından ihtiyaç duyduğu ve kullandığı bir araç haline gelmesi gerekmektedir. Artık gerek kişi gerekse kuruluşlar olarak “Bilgisayarımız var.” demek yerine “Şu işlerimizde bilgisayar kullanıyoruz” demek zamanı çoktan gelmiştir. Tüm meslek alanlarında birçok kişinin, öğretmenlerin, öğrencilerin en büyük yardımcısı olması gereken bilgisayarların, kullanıcılarının en büyük yardımcıları olabilmeleri için öncelikle uygun donanımların seçimi ve edinilmesi ile ilgili fizibilite çalışmalarının yapılması zorunlu olmaktadır. Öte yandan, ileride doğabilecek kapasite artırımı gereği ye modern teknolojinin ola.-naklarından doğabilecek kapasite artırımı gereği ve modern teknolojinin olanaklarından yararlanma isteklerinin de dikkate alınması gerekmektedir. Eldeki mevcut bilgisayarları değiştirme yoluna gidilerek eskisinden çok daha kötü durumlara düşüldüğünü gösteren yaşanmış örnekler görülmektedir. Ülkenin bir “bilgisayar mezarbğı”na dönüşmemesi ya da bilgisayarların “teknolojik süs aracı” olarak kalmasını önlemek için uygun donanım seçimine büyük bir titizlik gösterilmesi gerekmektedir.

References

  • Keser, Hafize: Bilgisayar Destekli Öğretim İçin Bir Model Önerisi. A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi Ankara: 1989.
Year 1990, Volume: 23 Issue: 2, 693 - 698, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000768

Abstract

References

  • Keser, Hafize: Bilgisayar Destekli Öğretim İçin Bir Model Önerisi. A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi Ankara: 1989.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hafize Keser This is me

Publication Date August 16, 2019
Published in Issue Year 1990 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Keser, H. (2019). BİLGİSAYAR EĞİTİMİ VE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMDE DONANIM SEÇİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 693-698. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000768
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0