Research Article
BibTex RIS Cite

EMPATİ, KAYGI YE ÇATIŞMA EĞİLİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 775 - 784, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001419

Abstract

Son yıllarda psikolojide, özellikle de danışma psikolojisinde üzerinde en çok durulan kavramlardan birisi “empati”dir. Gerek psikolojik danışmada, gerekse psikoterapide empatinin vazgeçilmez bir unsur olması, genelde tüm psikologların özellikle de danışma psikologlarının ve psikoterapistlerin empati kurma eğilimine sahip olmalarını gerekli, batta zorunlu kılmaktadır. Danışman-danışan ya da terapist—hasta ilişkisinin temel olarak iletişime dayak olması ve iletişimin de tüm insanların günlük yaşamlarında zorunlu olarak kullanmak durumunda bulundukları bir süreç olması empatinin önemini arttırmaktadır. Danışan-danışman ilişkisinde olduğu gibi gerçekte tüm kişileıarası ilişkilerin birincil özelliği etkili iletişimdir. Etkili bir iletişimde bulunabilmek için kişilerin en azından belli bir düzeyde empatik olmaları zorunludur.

References

  • Batson, C.D., FuIİz, J. and Schoenrade, P.Â. (1987), Distress and. Empathy: Two qualitatively distinst vicarious emotions with different motivational consequences. Journal of Personality, 55, 19-39.
  • Blair, M.C. and Fretz, B.R. (1980), Interpersonal Skills Training for Premedical Students. Journal of Counseling Psychology,. 27, 380-384.
Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 775 - 784, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001419

Abstract

References

  • Batson, C.D., FuIİz, J. and Schoenrade, P.Â. (1987), Distress and. Empathy: Two qualitatively distinst vicarious emotions with different motivational consequences. Journal of Personality, 55, 19-39.
  • Blair, M.C. and Fretz, B.R. (1980), Interpersonal Skills Training for Premedical Students. Journal of Counseling Psychology,. 27, 380-384.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Metin Pişkin This is me

Publication Date January 1, 1989
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Pişkin, M. (1989). EMPATİ, KAYGI YE ÇATIŞMA EĞİLİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 775-784. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001419
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0