Research Article
BibTex RIS Cite

TELEVİZYON REKLAMLARI ve ÇOCUKLAR

Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 785 - 800, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001420

Abstract

Çocuğun, toplumsallaşmasında ebeveynler en büyük etkiye sahiptirler. Onların ardından kardeşler, akran ve arkadaş grupları, öğretmenler ve radyo, televizyon, kitap, gazete ve sinema gibi kitle iletişim araçları gelmektedir. Kitle iletişim araçları özellikle de televizyon çocuğun davranışlarım, tutumlarını, standart ve değerlerini olumlu ve olumsuz yönde etkileyerek onun toplumsallaşmasına katkıda bulunurlar. Çocuğun TV. ile ilk tanışması yaklaşık iki yaş civarında olmaktadır. Üç yaşındaki bir çocuğun günde yaklaşık 45 dakika TV. izlediği, beş yaşında bu sürenin günde 2 saate kadar yükseldiği, 11-13 yaşlarında günde 3 saat gibi keskin bir artış gösterdiği, ergenlik döneminde ise günde 2-2.5 saate düştüğü yapılan araştırmalarla saptanmıştır. İlk gazetesini okumadan önce çocukların 9 /10’u, basılı materyal dünyasından tek kelime duymadan 8/10’u, sinemayla tanışmadan 2 /3’ü çoktan TV. izleyicisi olmaktadırlar. O nedenle TV. çocuğun sosyalleşmesinde önemli bir araçtır (Pool ve Schramm, 1973; Schramm, 1968).

References

  • Schramm, W., Lyle, J., ve Parker, E.B. Television in the Lives of Our Children. Stanford University Press, 1968.
Year 1989, Volume: 22 Issue: 2, 785 - 800, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001420

Abstract

References

  • Schramm, W., Lyle, J., ve Parker, E.B. Television in the Lives of Our Children. Stanford University Press, 1968.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sema Kaner This is me

Publication Date January 1, 1989
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Kaner, S. (1989). TELEVİZYON REKLAMLARI ve ÇOCUKLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 785-800. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001420
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0