Önceleri Alinanya’daki bir ata sözünde “Küçük Hans öğrenemezse büyük Hans hiç bir zaman öğrenemez.” şeklinde ifadesini bulduğu üzere öğrenme dönemi, insan yaşamının kısa bir dönemini kapsadığına, bunun ise yoğun bir biçimde okulda gerçekleşeceğine inanılıyordu. Bu tez tar-tışdmaz bir görüş olarak son yüzyıla kadar devletlerin eğitim politikasının temelini oluşturdu. Okulda öğrenilenlerin bir yaşam boyu yetebileceği fikri, bu tezin ana fikriydi. Okul kapılarına öğrencilerin öğrenme yeteneklerini yükseltmek anne-babaların çocuk üzerimdeki etkilerini artırmak için öğrenmenin değerini anlatan ve Yunanlıların ve Romalıların pedagojik tecrübelerini ifade eden “Okul için değil, hayat için öğrenilmeli” gibi yazılar yazıldı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1989 |
Published in Issue | Year 1989 Volume: 22 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0