Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEYE SİSTEMATİK YAKLAŞIM

Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 7 - 12, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000866

Abstract

XVIII. yüzyıl Avrupası yoğun metod tartışmalarına sahne olmuş, felsefe ve bilimsel düşünce akımları gerçeğe giden yol üzerinde fikir üretmişlerdir. Bilimde sonuca götüien yol olarak metod, kısa zamanda öğretimde verime götürecek yolları aramak üzere “didaktik” alanına da yansımıştır. Johann F. Herbart “1776-1841”, Koniksberg ve Gottingen üniversitelerinde, felsefe kürsüsünden ilk pedagoji derslerini vermiştir. Herbart’m öğretilerini felsefe şemsiyesi altında verilen “öğretim metodları lan” dersleri olarak yorumlamak mümkündür. “Eğitimin amacını bireyin sosyal düzene uyumu” olarak betimleyen Herbart “öğretini” alanına for-mel aşamalar getirmiştir. Herb ar t’m öğretim alanına getirdiği ilkeler, kısa zamanda Avrupa'yı sarmış ve 1892 yılında ABD de “Milli Herbart Demeği” kurulmuştur. Bu dernek te (İ0) yıl içinde, “1902” yılında, “Milli Eğitim Bilimleri Derneği” haline dönüşmüştür.

References

  • Bloom, B., Learning For Mastery, Evaluation Committee, UCLA, California. 1972,
  • Bloom, B., Taxanomy of Educational Objectives; The classification of educational Goals, Handbook I, Cognitive Domain, David McKey co., 1956.
Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 7 - 12, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000866

Abstract

References

  • Bloom, B., Learning For Mastery, Evaluation Committee, UCLA, California. 1972,
  • Bloom, B., Taxanomy of Educational Objectives; The classification of educational Goals, Handbook I, Cognitive Domain, David McKey co., 1956.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Fatma Varış This is me

Publication Date August 20, 2019
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Varış, F. (2019). EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEYE SİSTEMATİK YAKLAŞIM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 7-12. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000866
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0