XVIII. yüzyıl Avrupası yoğun metod tartışmalarına sahne olmuş, felsefe ve bilimsel düşünce akımları gerçeğe giden yol üzerinde fikir üretmişlerdir. Bilimde sonuca götüien yol olarak metod, kısa zamanda öğretimde verime götürecek yolları aramak üzere “didaktik” alanına da yansımıştır. Johann F. Herbart “1776-1841”, Koniksberg ve Gottingen üniversitelerinde, felsefe kürsüsünden ilk pedagoji derslerini vermiştir. Herbart’m öğretilerini felsefe şemsiyesi altında verilen “öğretim metodları lan” dersleri olarak yorumlamak mümkündür. “Eğitimin amacını bireyin sosyal düzene uyumu” olarak betimleyen Herbart “öğretini” alanına for-mel aşamalar getirmiştir. Herb ar t’m öğretim alanına getirdiği ilkeler, kısa zamanda Avrupa'yı sarmış ve 1892 yılında ABD de “Milli Herbart Demeği” kurulmuştur. Bu dernek te (İ0) yıl içinde, “1902” yılında, “Milli Eğitim Bilimleri Derneği” haline dönüşmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2019 |
Published in Issue | Year 1989 Volume: 22 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0