Research Article
BibTex RIS Cite

ASYA EĞİTİM FELSEFESİNE TARİHSEL BİR YAKLAŞIM

Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 43 - 70, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000854

Abstract

Bilindiği gibi Türklerin içinde yaşadığı zaman ve mekân koşullan, onlarda metafizik yaklaşımlardan ziyade, yaşama hemen uyarlanabilen insanın insana ve doğaya egemenliğinin yollaımı betimleyen eylemler, bu eylemlerin başarıyla gerçekleşmesini olanaklı kılan pratik çareler icat etmelerine neden olmuştur. Atlı göçebe kültürü, bu anlayışın bir ifadesi biçiminde ortaya çıkmaktadır. Dahası, Türklerin dinsel ve mistik inanç-lan bile, yaşamlarının bu açılardan birer yorumu biçiminde dışa vurmaktadır.

References

  • Arsal, Sadr Maksudî, Beşeriyet Tarihinde Devlet ve Hukuk Mefhumu ve Müesseselerinin İnkişafın-da Tiirk Irkının Rolü (ikinci Tarih Kongresi zabıtları).
Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 43 - 70, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000854

Abstract

References

  • Arsal, Sadr Maksudî, Beşeriyet Tarihinde Devlet ve Hukuk Mefhumu ve Müesseselerinin İnkişafın-da Tiirk Irkının Rolü (ikinci Tarih Kongresi zabıtları).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Saffet Bilhan This is me

Publication Date August 20, 2019
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Bilhan, S. (2019). ASYA EĞİTİM FELSEFESİNE TARİHSEL BİR YAKLAŞIM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 43-70. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000854
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0