Research Article
BibTex RIS Cite

REALİZM YE EĞİTİM

Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 135 - 149, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000878

Abstract

“Felsefe Akımları ve Eğitim”** genel başlıklı inceleme dizimizin üçüncüsünü’ “Realizm ve Eğitim” oluşturmaktadır. Daha önce ele almış bulunduğumuz Felsefe akımlarından “Pragmatizmdin, içinde tecrübenin yer aldığı yapı üzerinde önemle duran bir felsefe olduğu vurgulanmıştı. Bu anlayışta, insan doğası tecrübenin bir üımnü olarak algılanmakta ve insan zekâsı, insanın çeşitli sorunlarını çözmesi ve kendi değerlerine ulaşması için en iyi bir araç olarak kabul edilmektedir. Bilimsel yöntem yüceltilmekte ve ahlâki alanlara kadar genişletilmektedir. Öte yandan İdealizm, insanın ve doğanın gerçekliğin tamamını kapsamadığına, her ikisinin de zamanı ve mekânı ve tüm sonlu varoluşu aşan nihaî bir gerçeklikte temellendiğini ileri sürmektedir. İnsan, gerçekliğin tam sınırlarını asla bilemiyecektir çünkü onun bilgisi “tahminler” alanında kalmaktadır. Bilimin bulguları “gerçeklik”ten çok “tanımlar” olarak alınmaktadır. Ye insanın özü onun kişiliğidir ya da onun “ruhsal ben’i dir; bu da sonsuz ruhun sonlu bir ifadesi olmaktadır. İnsan kişiliğine önem verme ve insanın toplumsal ve tinsel bir toplulukta diğer varolanlarla içten ilişkili olduğu inancı bu eğitim felsefesinde önemli1 unsurlardandır.

References

  • Broudy, Harry S. “New Problems and Old Solutions”, Studies in Co temporary Educational Thought vol. 40, no. 11, Bulletin of Information, The Kansas State Teachers College of Emporia, November I960.
Year 1989, Volume: 22 Issue: 1, 135 - 149, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000878

Abstract

References

  • Broudy, Harry S. “New Problems and Old Solutions”, Studies in Co temporary Educational Thought vol. 40, no. 11, Bulletin of Information, The Kansas State Teachers College of Emporia, November I960.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sabri Büyükdüvenci This is me

Publication Date August 20, 2019
Published in Issue Year 1989 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Büyükdüvenci, S. (2019). REALİZM YE EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 135-149. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000878
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0