Bilindiği gibi yükseköğretim kurumlan, toplumun gereksinme duyduğu yüksek nitelikli insangücünü yetiştirme, bilim ve tekniğin ilerlemesini sağlamanın yanında ülke sorunlarına çözüm yolları önerme ile yükümlü kuramlardır. Üniversite de, ortaöğretimden sonraki düzeyde eğitimin işlevlerinden biri olan kültürün yenileşmesini ve aktarılmasını sağlamak, gençleri mesleğe hazırlamak, bilimsel araştırmalarda bulunmak ve toplum sorunlarının çözüme kavuşturulmasında yardımcı olmak görevlerini üstlenen yükseköğretim kurumu olarak kabul edilmektedir1. Diğer yandan çağdaş üniversitenin temel özellikleri de şunlardır: En son yapılan araştırmalar ışığında sürekli yenilenen bir öğretim sürecine sahip olmak; öğretim ile araştırma programları arasında uyum sağlamak, bu uyumu sürdürmek için de planlamia yapmak; uluslararası biçimlere uygun bilimsel araştırmalar yapmak; yüksek nitelikli uzman yetiştirmek; eğitim sisteminin her düzeyindeki öğretmenlerin yetişmeleri için çaba harcamak; ekonomik kalkınmaya dolaysız katkısı olacak çeşitli dallardaki uzmanların niteliklerini geliştirmek, bilgilerini yenilemek amacıyla çaba göstermek; eğitim düzenini geliştirmek; öğretim yöntemi, donatım ve ders kitapları konusunda görev almak.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2019 |
Published in Issue | Year 1989 Volume: 22 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0