Research Article
BibTex RIS Cite

TEMEL YETENEK TESTİ 11-17’NİN REHBERLİK AMAÇLARI İLE KULLANILMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE BAZI ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 67 - 80, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001017

Abstract

Bu makalenin ilk kısmında, ortaöğretim kademesindeki, okullarda öğrencilere götürülen rehberlik hizmetleri çerçevesinde kullanılan bir psikolojik ölçme aracı olarak Temel Yetenek Testi (T.Y.T)_ 11-17’nin, ana hatları ile kısa bir tanımı yapılmıştır. İkinci kısmında testin; güvenirliğine, üçüncü kısmında da geçerliğine ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Makalenin son kısmında ise bu testin ülkemizde, rehberlik amaçları ile kullanımında karşılaşılan temel sorunlar belirlenerek bu sorunların çözümüne yönelik bazı pratik öneriler ele alınmıştır.

References

  • Anaslasi, Anne., Psychological Testing. Üçüncü Baskı. New York:. The Macmillan Publishing. Co., Inc., 1968.
  • Buros, Oscar Krisen., (Ed.). The Sixth Mental Measurements Yearbook. New Jersey: «The Gryphon Press, 1965.
Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 67 - 80, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001017

Abstract

References

  • Anaslasi, Anne., Psychological Testing. Üçüncü Baskı. New York:. The Macmillan Publishing. Co., Inc., 1968.
  • Buros, Oscar Krisen., (Ed.). The Sixth Mental Measurements Yearbook. New Jersey: «The Gryphon Press, 1965.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Nizamettin Koç This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Koç, N. (2019). TEMEL YETENEK TESTİ 11-17’NİN REHBERLİK AMAÇLARI İLE KULLANILMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE BAZI ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 67-80. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001017
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0