Üniversite eğitimi için büyük kentlere farklı bölgelerden ve kültür ortamlarından gelen öğrenciler, birden bire kendimerini geniş guplaı-içerisinde buluveriyorlar. Zamanlarının büyük bir bölümü jra da tümü, kendileri için yeni, anlaşılabilmesi güç ve karmaşık ilişkilerle dolu büyük gruplar içerisinde geçmeye başlıyor. Oysa, bireyler insan ilişkilerinden en fazla doyumu daha küçük gruplar içerisinde yaşanan yüz yüze, içten, sıcak ve sürekli ilişkilerden sağlayabilirler. Küçük gruplar içinde bireyler, dış dünyanın baskılı yaşam koşullarına uyabilme yeteneklerini geliştirme ve pekiştirme olanağını bulabilirler, işte bu gereksinmeleri karşılayabilmek amacı ile grup yaşantıları önem kazanmaya başlamıştır, Bu yöntem bireylerin-kendilerini tanımalarında, sorunlarım görebilmede, çevresindekilerle daha iyi bir iletişim kurabilmede etkili olmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2019 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 21 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0