Eğitim teori, işlev, uygulama, yöntem ve tekniklerinin üniversitede nitelikli bir düzeyde ele alınması, kuşkusuz bir geçiş dönemi gerektirir. Üniversitelerimizde ydlar boyunca standartlar yönünden kristalize hale gelmiş bulunan ve araştırma yoluyla bilime katkı uğraşı içinde olan disiplinler yanında, Eğitim Fakülteleri başlangıçta kadrolaşma, akademik kariyer sahibi öğretim üyesi yetiştirme gibi sorunları çözmek durumundadırlar. Bir profesörün lisanstan sonra ortalama, 15—16 yılda yetiştiği düşünülüı'se, eğitim fakülteleri için geçiş döneminin 10-15 yıl alacağı söylenebilir. Bu süre içinde, ınakro düzeyde yapılacak bir plân çerçevesinde metodlu ve etkin programlamalarla öğretim elemanı yetiştirme üzerinde durulması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2019 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 21 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0