Rikkatlerimizi okula yöneltirken çok daba derindeki bir sorunu kolaylıklâ gözden kaçırabiliriz: bu sorun öğrenime yaklaşım biçimidir. İnsanlar öğrenimi bir meta olarak görmeyi sürdürecekler mi ? Yeni yeni kurumsal düzenlemeler geliştirerek dalıa fazla sayıda insanın giderek daha bir etkinlikle üretebileceği ve tüketebileceği bir meta mıdır öğrenim? Yoksa getireceğimiz kurumsal düzenlemeler yalnızca öğrencinin bağımsızlığını, ne öğreneceğine karar vermek inisiyatifini ve bir başkasına yararlı oldtığu için değil de hoşlandığı' için öğrenmek hakkını korumaya mı yönelik olmalıdır? Seçimimizi, giderek daha etkin bir topluma uygun daha etkin bir eğitim ile eğitimin belli bir kurumun işi olmaktan çıktığı yeni bir toplum arasında kullanmak zorundayız.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2019 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 21 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0