Research Article
BibTex RIS Cite

İDEALİZM VE EĞİTİM

Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 343 - 365, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001006

Abstract

‘idealizm’ teriminin felsefi anlamı daha çok ‘idea’ kelimesinin anlamıyla belirlenmiştir.* 1 Kısaca idealizm; gerçekliğin, özdekşel nesneler ve güçlerden çok fikirlerden, idealardan ya da benlerden meydana geldiğini iddia etmektedir. Bir felsefe olarak idealizm, bilgiyi bir yandan akıl ve öte yandan ‘nesneler’ gibi iki ayrı bütün arasındaki ilineksel ilişkinin sonucu olarak kabul eden sağduyu ikiciliğine karşıdır. ‘Bağımsız nesneler’ Ve ‘akıl’ ikiciliğini, belirleyen ve belirlenen ilişkisi altında bunları birleştirerek ortadan kaldırmaktadır.

References

  • Brown, L.M., General Philosophy in Education, McGraw-Hill Book Company, 1966.
  • Brubaclier, Johu S.À., History of the Problejns of Education, McGraw-Hill Book Company, Inc., New York 1947.
Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 343 - 365, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001006

Abstract

References

  • Brown, L.M., General Philosophy in Education, McGraw-Hill Book Company, 1966.
  • Brubaclier, Johu S.À., History of the Problejns of Education, McGraw-Hill Book Company, Inc., New York 1947.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Sabri Büyükdüvenci This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Büyükdüvenci, S. (2019). İDEALİZM VE EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 343-365. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001006

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License