Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM YÖNETİMİ ARAŞTIRMALARININ DURUMU: EAQ DE 1970 -1985 ARASINDA YAYINLANAN ARAŞTIRMALAR

Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 421 - 434, 22.08.2019

Abstract

Bu araştırmada, 1970-1985 tarihleri arasında Educational Administration Quarterly (EAQ)’de yayınlanan araştırma raporlarına dayanarak eğitim yönetimi araştırmalarının durumu değerlendirilmek istendi. Bu tarihler arasında EAQ’de . yayınlanan araştırma raporlarından bilgi sayar yardımı ile yansız (random) bir örnfeklem seçildi. Örnekleme giren araştırmalar, araştırma problemi, evren-örneklem, araştırma deseni (design), verilerin toplanması biçimi ve verilerin analizi (yaklaşımı ölçütlerine, göre değerlendirildi. Bulgular genel çizgileriyle bu konuda daha önce yapılan araştırma bulgulan ile tutarlılık gösterdi.

References

  • Hatley, Richard, and Buddy Pennington, 44Role Conflict Resolution Behavior of High School Principals”, EAQ 11/8 (Autumn 1975) 67-84.
  • Hollon, Charles, and Gary Gemmill, “A Comparison of Female and Male Professors on Parti-cipalion in Decision Making, Job Related Tension, Job Involvement and Job Satisfaction”, EAQ 12/1 (Winter 1976) 80-93.^
Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 421 - 434, 22.08.2019

Abstract

References

  • Hatley, Richard, and Buddy Pennington, 44Role Conflict Resolution Behavior of High School Principals”, EAQ 11/8 (Autumn 1975) 67-84.
  • Hollon, Charles, and Gary Gemmill, “A Comparison of Female and Male Professors on Parti-cipalion in Decision Making, Job Related Tension, Job Involvement and Job Satisfaction”, EAQ 12/1 (Winter 1976) 80-93.^
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ali Balcı This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Balcı, A. (2019). EĞİTİM YÖNETİMİ ARAŞTIRMALARININ DURUMU: EAQ DE 1970 -1985 ARASINDA YAYINLANAN ARAŞTIRMALAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 421-434.

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License