Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİM YÖNETİCİSİNİN YETİŞTİRİLMESİ:Türkiye'deki İlk ve Orta Dereceli Okul Yöneticileri Üzerinde Yapılan Bir Araştırma

Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 435 - 448, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000997

Abstract

Eğitim sistemi çevresindeki sosyal, politik ve ekonomik sistemlerle sürekli' ilişki ve etkileşim içindedir. Eğitim girişiminin netiliği bunu gerektirmektedir. Bilindiği gibi eğitim sosyal,, politik ve ekonomik yönleri olan bir girişimdir. Bu sistemlerdeki değişme ve gelişmeler eğitim sisteminde baskı yaratan bir dizi sorun yaratmaktadır. Bu'sorunlara çözüm bulunabilmesi okul yöneticilerinin özellikle karaıv verme, planlama ve değerlendirme gibi bazı becerilerle donatdmalarına bağlıdır (Bjarnason, 1971, s. 2; Balcı, 1982, s. 174).

References

  • Bursahoğlu, Zıya., Okul Yöneliminde Yeni Yapı ve Davranış. Genişletilmiş Yedinci Baskı, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Pfo: 154, 1987.
  • Cornet, Lynn M., “The Preparation and Selection of School Principals", ERIC, 1983.
Year 1988, Volume: 21 Issue: 1, 435 - 448, 22.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000997

Abstract

References

  • Bursahoğlu, Zıya., Okul Yöneliminde Yeni Yapı ve Davranış. Genişletilmiş Yedinci Baskı, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Pfo: 154, 1987.
  • Cornet, Lynn M., “The Preparation and Selection of School Principals", ERIC, 1983.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ali Balcı This is me

Publication Date August 22, 2019
Published in Issue Year 1988 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Balcı, A. (2019). EĞİTİM YÖNETİCİSİNİN YETİŞTİRİLMESİ:Türkiye’deki İlk ve Orta Dereceli Okul Yöneticileri Üzerinde Yapılan Bir Araştırma. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 21(1), 435-448. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000997
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0