Research Article
BibTex RIS Cite

KATILMA OLGUSU İLE İLGİLİ BAZI YAKLAŞIMLAR

Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 43 - 54, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001063

Abstract

Bu makale, birkaç bakış açısından katılma kavramını incelemekte ve bu bakış açılarının halk eğitimcileri için önem taşıyan bazı sonuçlarına işaret etmektedir. Yazar, katılma tanımlarındaki çeşitliliğe karşın kavramın belirli genel özelliklerinin saptanabileceğini ileri sürmektedir. Bunlar birey -grup, nicelik, nitelik ve araç-sonuç boyutlarını içermektedir. Seçilmiş araştırmaları ve katılma kuramım gözden geçirirken iki alana özel önem verilmektedir: 1. Katılmanın güdüsel temelleri ile ilgili modeller, ve 2. Karara katılmanın sonuçlarını inceleyen araştırmalar. Makale, yazarın katılmaya ilişkin olarak halk eğitimcileri için özel önem taşıyan bazı soruları ortaya atması ile sonuçlanmaktadır.

References

  • Booth, Alan. “A Demographic Consideration of Non-Participation,” Adult Education, XI (1961), pp. 223-229. Coch, L., and French. J.R.P., Jr. “Overcoming Resistance to Change,” Human Relations, IV (1948), pp. 512-533.
Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 43 - 54, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001063

Abstract

References

  • Booth, Alan. “A Demographic Consideration of Non-Participation,” Adult Education, XI (1961), pp. 223-229. Coch, L., and French. J.R.P., Jr. “Overcoming Resistance to Change,” Human Relations, IV (1948), pp. 512-533.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Serap Ayhan This is me

Publication Date August 27, 2019
Published in Issue Year 1987 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Ayhan, S. (2019). KATILMA OLGUSU İLE İLGİLİ BAZI YAKLAŞIMLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 43-54. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001063
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0