Tarih boyunca insanların tutumları ve davranışları yazından etkilenmiştir. Okuma malzemesi en ilkelinden en gelişmişine kadar hep eğitimciler tarafından kişisel uyum sorunlarının üstesinden gelebilmek amacı ile kullanılmaya çalışılmıştır. Genellikle okul kitapları için seçilen okuma parçaları yalnızca okumayı geliştirmeyi amaçlamakla kalmayıp genç insanların kişiliklerini geliştirebilmelerini, daha olumlu değerler kazanabilmelerini ve uyum sağlayabilmelerini geliştirebilmelerini de amaçlar. Eğitimciler ve danışmanlar kitapların yalnızca bireylerin uyum sağlamalarında etkili olmakla kalmayıp aynı zamanda onların davranışsal ve duygusal sorunlarının üstesinden gelebilmede bir araç olarak kullanılabileceği noktasına gelmişlerdir. İşte bu amaçla kitap kullanmaya “bibliyoterapi” denmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 27, 2019 |
Published in Issue | Year 1987 Volume: 20 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0