Research Article
BibTex RIS Cite

BİBLİYOTERAPİ

Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 143 - 149, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001053

Abstract

Tarih boyunca insanların tutumları ve davranışları yazından etkilenmiştir. Okuma malzemesi en ilkelinden en gelişmişine kadar hep eğitimciler tarafından kişisel uyum sorunlarının üstesinden gelebilmek amacı ile kullanılmaya çalışılmıştır. Genellikle okul kitapları için seçilen okuma parçaları yalnızca okumayı geliştirmeyi amaçlamakla kalmayıp genç insanların kişiliklerini geliştirebilmelerini, daha olumlu değerler kazanabilmelerini ve uyum sağlayabilmelerini geliştirebilmelerini de amaçlar. Eğitimciler ve danışmanlar kitapların yalnızca bireylerin uyum sağlamalarında etkili olmakla kalmayıp aynı zamanda onların davranışsal ve duygusal sorunlarının üstesinden gelebilmede bir araç olarak kullanılabileceği noktasına gelmişlerdir. İşte bu amaçla kitap kullanmaya “bibliyoterapi” denmiştir.

References

  • Baver, Carolyn J., Books Can Break Altitudinal Barriers Toward the Handicapped, The School Conselor, 1985, Cilt 33, Sayı 3, s. 302-305.
Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 143 - 149, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001053

Abstract

References

  • Baver, Carolyn J., Books Can Break Altitudinal Barriers Toward the Handicapped, The School Conselor, 1985, Cilt 33, Sayı 3, s. 302-305.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Uğur Öner This is me

Publication Date August 27, 2019
Published in Issue Year 1987 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Öner, U. (2019). BİBLİYOTERAPİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 143-149. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001053
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0