Research Article
BibTex RIS Cite

REHBERLİĞİN İLKELERİ: BİLGİDEN DAVRANIŞA

Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 151 - 161, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001075

Abstract

Danışman psikologların eğitimlerinde alanlarıyla ilgili olarak ilk öğrenmeleri gereken şey rehberliğin ilkeleridir. Bu ilkeler genellikle bilgi ve kavrama basamağında bir davranış olarak kazandırılmaktadır. Oysa danışma psikolojisi uygulamalı bir alan olduğundan uygulama basamağındaki davranışların kazanılmasına daha çok ağırlık verilmesi gereklidir. Bir danışma psikologu eğitiminin daha sonraki dönemlerinde birçok uygulamalı ders almaktadır. Ancak daha başlangıçta rehberliğin ilkelerini yalnızca bilgi olarak değil de, benimsenmiş bir davranış olarak kazanması onun eğitimini daha anlamlı bir hale getirecektir.

References

  • Berne, E. (1974). Games People Play : The Psychology of Human Relations, Ballantine Books, New York.
  • Kchas, C. (1970). Education and Personel Development, Introduction to Guidance: Selected Readings, Ed. Shertzer, B ve S.G. Stone, Hougbton Mifflin Com., Boston.
Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 151 - 161, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001075

Abstract

References

  • Berne, E. (1974). Games People Play : The Psychology of Human Relations, Ballantine Books, New York.
  • Kchas, C. (1970). Education and Personel Development, Introduction to Guidance: Selected Readings, Ed. Shertzer, B ve S.G. Stone, Hougbton Mifflin Com., Boston.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Füsun Akkoyun This is me

Publication Date August 27, 2019
Published in Issue Year 1987 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Akkoyun, F. (2019). REHBERLİĞİN İLKELERİ: BİLGİDEN DAVRANIŞA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 151-161. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001075
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0