Ağır işitenlerin sözel iletişimlerinin geliştirilmesi sözel uyarı ve yaşantı yoksunluğunun giderilmesi ile olasıdır. Bu ağır işiten çocuğun doğal bir ortam içerisinde yaşaması ve sürekli iletişim durumlarında bulunması ile sağlanır. Böyle ortamların sağlanması ise, ağır işitenlerin erken tanılanmasını ve okul öncesi eğitimlerini gerektirir. Erken tamlanma, çocuk ve ailesinin daha başlangıçta eğitimini, çocuğun iletişim ve öğrenme becerilerinin gelişimi için elverişli ortamların oluşturulması olanaklarını sağlar. Ağır işiten çocuklar için en iyi doğal çevre ve iletişim ortamı, okul öncesi eğitim ile sağlanabilir. Bu ortamda verilecek ek bir özel eğitim çocuğun genel gelişimi içerisinde doğal dil gelişimini de kazanmasına yardımcı olur (Dunn, 1973; Moores,1978; Palandöken, 1978; Northern, 1980).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 27, 2019 |
Published in Issue | Year 1987 Volume: 20 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0