Research Article
BibTex RIS Cite

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EK ÖZEL EĞİTİMİN AĞIR İŞİTEN ÇOCUKLARIN SÖZEL İLETİŞİMLERİNE ETKİSİ

Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 163 - 182, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001054

Abstract

Ağır işitenlerin sözel iletişimlerinin geliştirilmesi sözel uyarı ve yaşantı yoksunluğunun giderilmesi ile olasıdır. Bu ağır işiten çocuğun doğal bir ortam içerisinde yaşaması ve sürekli iletişim durumlarında bulunması ile sağlanır. Böyle ortamların sağlanması ise, ağır işitenlerin erken tanılanmasını ve okul öncesi eğitimlerini gerektirir. Erken tamlanma, çocuk ve ailesinin daha başlangıçta eğitimini, çocuğun iletişim ve öğrenme becerilerinin gelişimi için elverişli ortamların oluşturulması olanaklarını sağlar. Ağır işiten çocuklar için en iyi doğal çevre ve iletişim ortamı, okul öncesi eğitim ile sağlanabilir. Bu ortamda verilecek ek bir özel eğitim çocuğun genel gelişimi içerisinde doğal dil gelişimini de kazanmasına yardımcı olur (Dunn, 1973; Moores,1978; Palandöken, 1978; Northern, 1980).

References

  • Otsuka, A. “Basic Principles of Language Teaching To Improve Language Ability Of Hearinglmpaired Children” International Congress On Education Of The Deaf. University Of Manchester, 1985, s. 32.
Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 163 - 182, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001054

Abstract

References

  • Otsuka, A. “Basic Principles of Language Teaching To Improve Language Ability Of Hearinglmpaired Children” International Congress On Education Of The Deaf. University Of Manchester, 1985, s. 32.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Gönül Akçamete This is me

Publication Date August 27, 2019
Published in Issue Year 1987 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Akçamete, G. (2019). BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EK ÖZEL EĞİTİMİN AĞIR İŞİTEN ÇOCUKLARIN SÖZEL İLETİŞİMLERİNE ETKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 163-182. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001054

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License