Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTSEL FIRSAT EŞİTLİĞI : (Sosyolojik Bir Kavram Olarak Gelişimi)

Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 245 - 259, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001058

Abstract

Eğitsel fırsat eşitliği ya da eğitimde fırsat eşitliği kavramı eğitim sosyolojisinin herhalde üzerinde en az görüş birliğine ulaşılmış, ama mutlaka en çok tartışılagelmiş kavramlarından biridir. Kavramın uyandırdığı karmaşa, eğitimin içinde yer aldığı toplumun fırsat, ayrıcalık ve alışkanlık yapılarıyla kopmaz bir neden-sonuç ilişkisi içinde bulunuşuyla ilgili olsa gerekir. Çağdaş toplumda eğitsel fırsat eşitliğinin çeşitli göstergeleri bir yandan tüm bu yapıların kaçınılmaz sonuçları, öte yandan gene bu yapıların düzenlenmesinde vazgeçilmez araçlar olarak ortaya çıkmaktadır.

References

  • .
Year 1987, Volume: 20 Issue: 1, 245 - 259, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001058

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Mine Tan This is me

Publication Date August 27, 2019
Published in Issue Year 1987 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Tan, M. (2019). EĞİTSEL FIRSAT EŞİTLİĞI : (Sosyolojik Bir Kavram Olarak Gelişimi). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 245-259. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001058

Cited By

Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0