Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRSEL RETORİĞİN REKLAMLARDA KULLANIMI VE BASILI REKLAM ÖRNEKLERİ

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 150 - 172, 26.04.2021

Öz

Makalede retorik, görsel retorik kavramlarını ve retorik/görsel retorik yöntemlerini açıklanarak bu unsurların reklamlarda nasıl kullanıldığı ortaya koyulmaktadır. Son yıllarda sanayi, teknoloji ve iletişim araçlarında yaşanan gelişmelerle ile birlikte pazarda yaşanan yoğun rekabet reklam ve reklamcılığın önemini arttırmıştır. Şirketlerde ürünlerinin farklı olduğunu vurgulamak ve ürünlerine sembolik bir değer katmak için reklama sıklıkla başvurmaktadır. Tüketicinin dikkatini çekmek ve tüketiciyi ürünü almaya ikna etmek için reklamlarda kullanılan görsel unsurlarda bu nedenle oldukça önem taşımaktadır. Bu bağlamda, makalede reklamlar incelenmiş ve reklamlarda kullanılan görsel retorik unsurları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aristoteles. 1995. Retorik. M. H. Doğan (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Batı, U. (2012). Reklamın dili. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Barut, B. ve Altundağ, C. S. (2005). Globalleşen dünyada bir siyasal ikna unsuru olarak vaatle. Selçuk İletişim Dergisi, 4(1), 80-90.
  • Bergström, B. (2008). Essentials of visual communication. İngiltere: Laurence King Publishing.
  • Çam, M. S. (2015). Türkiye’de basın reklamlarının retoriği: Otohaber dergisinde 1992 ve 2012 yıllarında yayınlanan otomobil ilanlarının karşılaştırmalı içerik analizi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi SBE, Ankara.
  • Çatı, K., Kıngır, S. ve Mesci, M. (2007). Kıyaslamaya ilişkin teorik bir çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(21), 147-171.
  • Ekinci, N. (2016). Antik Yunan’dan Roma’ya retorikten propagandaya. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 5(4), 149-174.
  • Leith, S. (2011). You talkin’ to me? Rhetoric from Aristotle to Obama. Profile Books: London.
  • Nas, A. (2013). Reklam bağlamında ikna ve retorik. R. Özgül Kılanç (Der.,) İletişim Ve içinde, s. 11-42. İstanbul: Es Yayınlar.
  • Olmsted, W. (2006). Rhetoric: An historical ı̇ntroduction. Blackwell: Oxford.
  • Parsa, S. ve Parsa, A. F. (2014). Göstergebilim çözümlemeleri. Ege Üniversitesi Basımevi: İzmir.
  • Packard, V. (1960). The hidden persuaders. London: Penguin.
  • Saraç, Y. (2013). Eski Türk Edebiyatına Giriş: Söz Sanatlar. Anadolu Üniversitesi Yayınevi: Eskişehir.
  • Tepebaşılı, F. (2016). Retorik konuşma sanatı söz bilimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Thompson, P. (1998). Persuading Aristotle: The timeless art of persuasion in business negotation and the media. Allen & Unwin: Avustralia.
  • Yavaşgel, E. (2004). Siyasal iletişim kavramlar ve ardındakiler. Ankara: Babil Yayın Dağıtım.
  • Yılmaz, M. ve Ersan, M. (2017). Logo tasarımında görsel retorik. Sanat Eğitimi Dergisi, 5(2), 199-212.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Eda Evlioğlu Gezer

Yayımlanma Tarihi 26 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Evlioğlu Gezer, E. (2021). GÖRSEL RETORİĞİN REKLAMLARDA KULLANIMI VE BASILI REKLAM ÖRNEKLERİ. Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 2(2), 150-172.