Günümüzde sosyal medyanın birçok yönden kişilerin hayatlarını kolaylaştırdığı inkâr edilemez bir gerçektir. Ancak sosyal medyanın sadece olumlu ve kolaylaştırıcı etkileri yoktur. Aynı zamanda sosyal medyanın yoğun ve bilinçsiz bir şekilde kullanılması birçok olumsuz etkilere yol açabilmektedir. Sosyal medya bağımlılığı, sosyal medya yorgunluğu, akademik performans düşüklüğü sosyal medyanın yoğun bir şekilde kullanılmasının yaratabileceği olumsuz etkilerin başında gelmektedir. Öğrenciler sosyal medya platformları için ayırmış oldukları zamanı yönetmede başarısız olmaktalar ve bu durum ise akademik başarıları üzerinde olumsuz etki yaratmaktadır. Yine üniversite öğrencileri, sosyal medya kullanımından dolayı aldığı keyif nedeniyle ödevlerini, sorumluklarını unutmakta veya bunları erteleyebilmektedir. İşte bu araştırmanın temel amacı sosyal medya bağımlılığının akademik performans düşüklüğü üzerindeki etkisini ortaya koymaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere nicel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışmada veriler, 400 üniversite öğrencisinden yüz yüze anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda sosyal medya bağımlılığının; sosyal medya yorgunluğu ve akademik performans düşüklüğü üzerindeki etkisi tespit edilmiştir. Ayrıca sosyal medya yorgunluğu; sosyal medya bağımlılığı ile akademik performans düşüklüğü arasındaki ilişkiye aracılık etmektedir.
Sosyal medya bağımlılığı sosyal medya yorgunluğu akademik performans düşüklüğü üniversite öğrencisi
Today, it is an undeniable fact that social media facilitates people's lives in many ways. However, social media does not only have positive and facilitating effects. At the same time, intensive and unconscious use of social media can lead to many negative effects. Social media addiction, social media fatigue, and academic performance decrement are among the negative effects of intensive use of social media. Students fail to manage the time they allocate for social media platforms, and this has a negative impact on their academic success. Again, university students may forget or postpone their homework and responsibilities due to the pleasure they get from using social media. The main purpose of this study is to reveal the effect of social media addiction on academic performance decrement. In order to realize this purpose, quantitative research methods were used, and data were collected from 400 university students through face-to-face survey techniques. As a result of the research, the effect of social media addiction on social media fatigue and academic performance decrement was determined. In addition, social media fatigue mediates the relationship between social media addiction and academic performance decrement.
Social media addiction social media fatigue academic performance decrement university student
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.