Research Article
BibTex RIS Cite

OTEL İŞLETMELERİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ VE ÖNEMİ (KONYA’DA BİR ARAŞTIRMA)

Year 2018, Volume: 6 Issue: 14, 233 - 253, 15.10.2018
https://doi.org/10.33692/avrasyad.510641

Abstract

Turizm sektörü içerisinde yer alan en önemli işletmelerden birisi otel işletmeleridir.
Küreselleşen dünyada konaklama işletmeleri hem yerli hem de yabancı turistlere hizmet
etmektedir. Dolayısıyla konaklama işletmelerinin yurt içinde ve yurt dışında iyi bir imaja sahip
olması son derece önem arz etmektedir. Bu sebeple iyi bir imajın oluşabilmesi halkla ilişkiler
aktivitelerine bağlıdır. İnsan ilişkilerinin yoğun biçimde yaşandığı otel işletmeleri içerisinde halkla
ilişkiler faaliyetleri, pozitif imaj oluşturmanın tek yoludur.
Otel işletmeleri, belirli bir kesimi etkileyebilmek, duygu ve düşüncelerini topluma kabul
ettirebilmek ve çevrenin kendisine olan davranışlarını pozitif yönde geliştirebilmek hedefiyle
halkla ilişkiler faaliyetleri yürütmektedir. Bununla birlikte halkla ilişkiler faaliyetleri, otel işletmesini
kendisine hedef edindiği kesime ulaştıran bir sistemdir. Bu anlamda halkla ilişkiler faaliyetlerinin
birçok yönü ve bitmeyen fonksiyonları bulunmaktadır. Bu sebeple otel işletmelerinde halkla
ilişkiler faaliyetleri diğer işletmelere göre daha fazla uygulanmaktadır. Bir turizm ürününün,
konaklama işletmelerinin rekabet ettiği ortamlarda başarılı olabilmesi için tüketiciler tarafından
kabul edilmesi oldukça önemlidir. Çünkü turizm sektörü içerisinde oluşan bir ürünü farklı
kesimlere kabul ettirmede ve bu ürünün tutundurulmasında halkla ilişkilerin rolü oldukça
önemlidir. Turizm sektörü gibi büyük oranda kar amacı güderek turistik mal ve hizmet üreten,
ürettiği bu hizmetleri pazarlayan bir sektör içerisinde şüphesiz hakla ilişkilerin önemi büyüktür.
Dolayısıyla hem ulusal hem de uluslararası alanda turizm sektörünün halkla ilişkiler birimine
gerekli olan önemi vermesi ve çalışmalarını halkla ilişkiler biliminin öngördüğü şekilde
sürdürmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinin halkla ilişkiler faaliyetlerini
ne derece uyguladıklarını belirlemektir. 

References

  • AKAT Ö. (1997), “Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği”, Ekin Kitabevi, Bursa. AKMEL J. (1993), “Türkiye’nin Turizm Potansiyeli ve İngiltere Organize Tur Pazarı”, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler M.Y.O. Yayınları No: 1993-1, Ġstanbul. AKSOY N. (2006), “Yerel Yönetimlerde Halkla ĠliĢkiler ve Teknoloji Kullanımı”, Türk İdare Dergisi, Cilt 78, Sayı 452. ASNA A. (1998), “Public Relations: Temel Bilgiler”, Ġstanbul: Der Yayınları. ATAOL A. (1991), “Halkla İlişkiler Örgütlerin Temsil Edilmesinde Kavramsal Bir Model”, Dokuz Eylül Yayınları, Ġzmir. BAĞANA S. (2009), “Termal Turizm ĠĢletmelerinde Reklamcılık ve Halkla ĠliĢkiler Uygulamaları: Bir AraĢtırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar. BAKAN Ö. (2011), “Kurumsal Kimlik ve İmaj”, Editör Ahmet Kalender, Mehmet Fidan, Halkla ĠliĢkiler, Tablet Yayınları, Konya. BASTAKIS C., Buhalis D., Butler R. (2004), “The Perception Of Small And Medium Sized Tourism Accommodation Providers On The Impacts Of The Tour Operators‟ Power In Eastern Mediterranean”, Tourism Management Journal. BIYIK A. ve Güven A. (2009), “Kite İletişim Araçlarının Halkla İlişkilerde Kullanımı, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler”, Editör Metin IĢık, Mustafa Akdağ, Eğitim Akademi Yayınları, Konya. BUDAK G. ve Budak G. (2004), “Halkla İlişkiler”, BarıĢ Yayınları, Ġzmir. BÜLBÜL R. (2000), “Halkla İlişkiler ve Tanıtım”, Nobel Yayınları, Ankara.
Year 2018, Volume: 6 Issue: 14, 233 - 253, 15.10.2018
https://doi.org/10.33692/avrasyad.510641

Abstract

References

  • AKAT Ö. (1997), “Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği”, Ekin Kitabevi, Bursa. AKMEL J. (1993), “Türkiye’nin Turizm Potansiyeli ve İngiltere Organize Tur Pazarı”, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler M.Y.O. Yayınları No: 1993-1, Ġstanbul. AKSOY N. (2006), “Yerel Yönetimlerde Halkla ĠliĢkiler ve Teknoloji Kullanımı”, Türk İdare Dergisi, Cilt 78, Sayı 452. ASNA A. (1998), “Public Relations: Temel Bilgiler”, Ġstanbul: Der Yayınları. ATAOL A. (1991), “Halkla İlişkiler Örgütlerin Temsil Edilmesinde Kavramsal Bir Model”, Dokuz Eylül Yayınları, Ġzmir. BAĞANA S. (2009), “Termal Turizm ĠĢletmelerinde Reklamcılık ve Halkla ĠliĢkiler Uygulamaları: Bir AraĢtırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar. BAKAN Ö. (2011), “Kurumsal Kimlik ve İmaj”, Editör Ahmet Kalender, Mehmet Fidan, Halkla ĠliĢkiler, Tablet Yayınları, Konya. BASTAKIS C., Buhalis D., Butler R. (2004), “The Perception Of Small And Medium Sized Tourism Accommodation Providers On The Impacts Of The Tour Operators‟ Power In Eastern Mediterranean”, Tourism Management Journal. BIYIK A. ve Güven A. (2009), “Kite İletişim Araçlarının Halkla İlişkilerde Kullanımı, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler”, Editör Metin IĢık, Mustafa Akdağ, Eğitim Akademi Yayınları, Konya. BUDAK G. ve Budak G. (2004), “Halkla İlişkiler”, BarıĢ Yayınları, Ġzmir. BÜLBÜL R. (2000), “Halkla İlişkiler ve Tanıtım”, Nobel Yayınları, Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tugay Arat This is me

Elif Uygun This is me

Publication Date October 15, 2018
Submission Date September 7, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 14

Cite

APA Arat, T., & Uygun, E. (2018). OTEL İŞLETMELERİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ VE ÖNEMİ (KONYA’DA BİR ARAŞTIRMA). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(14), 233-253. https://doi.org/10.33692/avrasyad.510641

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası