Giriş: Çocukların pandemi sürecindeki tepkilerinde ebeveynlerinin duygu ve davranışlarının etkili olmuştur.
Amaç: Bu araştırma ebeveynlerin koronavirüs korkuları, çocuklarının tepkileri ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla gerçekleştirildi.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırma 20/04-20/06 2022 tarihlerinde bir üniversite hastanesinin çocuk polikliniğine başvuran 152 çocuğun ebeveynleri ile yürütüldü (n=152). Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Koronavirüs (COVID-19) Korkusu Ölçeği ve Çocukların Pandemi Sürecindeki Tepkileri Ölçeği ile toplandı.
Bulgular: Araştırmaya katılan ebeveynlerin yaşları 28.64 ± 2.00, çocukların yaşları 7.97 ± 1.07olarak bulundu. Koronavirüs (COVID-19) Korku Ölçeği ve Çocukların Pandemi Sürecindeki Tepkileri Ölçeği puanları arasında pozitif yönde anlamlı korelasyon saptandı (p<.05). Ebeveynlerin eğitim durumları ile Koronavirüs (COVID-19) Korkusu Ölçeği ve Çocukların Pandemi Sürecindeki Tepkileri Ölçeği puan ortalamaları arasında anlamlı fark vardı (p<.05). Çocukların uzaktan eğitime katılma durumları ile Çocukların Pandemi Sürecindeki Tepkileri Ölçeği "Pandemi" alt boyutu puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulundu (p <.05). Çocukların yaşları ile Çocukların Pandemi Sürecindeki Tepkileri Ölçeği "Psikolojik" alt boyut puanları arasında negatif yönde anlamlı korelasyon bulundu (p <.05).
Sonuç: Ebeveynlerin koronavirüs korkuları arttıkça çocuklarının pandemi sürecindeki tepkileri de arttı. Üniversite mezunu ebeveynlerin, lise ve ortaokul mezunu ebeveynlere göre koronavirüs korkuları; ilkokul mezunu ebeveynlerin çocuklarının, lise ve ortaokul mezunlarının çocuklarına göre pandemi sürecindeki tepkileri daha fazla idi. Pandemi sürecinde tamamen uzaktan eğitim alan çocukların, kısmen uzaktan eğitim alan çocuklara göre tepkileri daha fazla bulundu. Çocukların yaşı azaldıkça pandemi sürecindeki tepkileri arttı.
Objective: The purpose of this study was to ascertain parents' fears of the coronavirus, their children's reactions, and the
factors influencing them. Method: TThis descriptive study was conducted with the parents of 152 children who applied to
the pediatric outpatient clinic of a university hospital between April 20 and June 20, 2022 (n = 152). Data were collected with
the Personal Information Form, the Coronavirus (COVID-19) Fear Scale, and the Children's Reactions to the Pandemic Scale.
Results: The ages of the parents who participated in the study were 28.64±2.00, and the ages of the children were 7.97±1.07.
A significant positive correlation was found between the scores of the Coronavirus (COVID-19) Fear Scale and the Scale of
Children's Reactions to the Pandemic Process (p<0.05). A significant difference was found between the educational status of
the parents and the mean scores of the Coronavirus (COVID-19) Fear Scale and the Scale of Children's Reactions in the Pandemic
Process (p<0.05). A significant difference was found between children's participation in distance education and the mean scores
of the "pandemic" sub-dimension of the Scale of Children's Reactions in the Pandemic Process (p < 0.05). A significant negative
correlation was found between the children's age and the "psychological" sub-dimension scores of the Children's Reactions in
the Pandemic Process Scale (p <0.05). Conclusion: As parents' fears of the coronavirus grow, so do their children's reactions to
the pandemic process. The coronavirus fears of university graduate parents are higher than those of high school and secondary
school graduates, and the reactions of the children of primary school graduates are higher than those of high school and
secondary school graduates during the pandemic process. During the pandemic, children who received full-distance education
displayed more reactions than those who received partial-distance education. As children's ages decreased, their reactions to
the pandemic process increased
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Pediatric Health and Illnesses Nursing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2024 |
Submission Date | December 20, 2023 |
Acceptance Date | June 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 3 |