Çalışmanın
amacı, yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersini vermek üzere görevlendirilen
öğretmenlerin görevlerini tercih etme nedenlerini ve görevlerine ilişkin beklentilerini
tespit etmektir. Araştırmada nitel çalışma yöntemi benimsenmiştir. Çalışma
grubunu 2015-2016 ders yılında Avrupa ülkelerinde Türkçe ve Türk Kültürü
derslerine girmek üzere görevlendirilen, farklı branşlardan toplam 171 öğretmen
oluşturmuştur. Veriler 2 sorudan oluşan soru kâğıdı aracılığı ile toplanmıştır.
Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin
çoğunun öncelikle gelişme, ardından sorumluluk duyma ve son olarak yardımcı
olma amacıyla bu görevi tercih ettikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin yurt
dışı görevlerinden beklentileri, tercih nedenleriyle paralellik göstermekte
olup bu beklentilerin yanı sıra öğretmenlerin devletten uygun çalışma ortamı,
maddi destek ve iletişim için muhatap beklediklerini belirttikleri, gidilen
ülke vatandaşlarından ise iletişim, sevgi, saygı ve iş birliği bekledikleri
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)