This article delves into the intricate interconnections among philosophy, science, and art throughout the course of history, with particular emphasis on contemporary visual artists. In the realm of contemporary art, the demarcation between philosophy and science has become increasingly blurred, as numerous artists embark upon explorations that intersect these disciplines. The article's objective is to undertake a comprehensive investigation into the impact of philosophy and science on the artistic works of fifteen internationally acclaimed contemporary artists. Employing qualitative analysis, an extensive review of relevant literature, and a meticulous examination of artists' statements and critical reception, this study endeavours to elucidate insights into the dynamic relationship between philosophy, science, and art in the realm of contemporary artistic expression. The artists such as Olafur Eliasson, Anicka Yi, M.C. Escher, James Turrell, Richard Serra, Mark Dion, Yves Klein, Robert Rauschenberg, Yayoi Kusama, Ana Mendieta, Damien Hirst, William Kentridge, Ai Weiwei, Jenny Holzer, Gerhard Richter, Patricia Piccinini, Kara Walker, Dorothy Cross, John Gerrard, and Christine Borland exemplify this fusion, seamlessly integrating philosophical and scientific concepts into their artistic endeavours. By exploring diverse domains such as perception, reality, ecology, identity, mathematics, and other arenas, these artists adopt a multidisciplinary approach that fosters intellectual contemplation and captivating sensory experiences. Through the harmonization of philosophy and science, they actively challenge established conventions, thereby broadening and enriching our comprehension of the world at large.
Felsefe, bilim ve sanat arasındaki karmaşık ilişki, yüzyıllardır bilimsel inceleme ve tartışmaların konusu olmuştur. Sanatsal evrimin ayrılmaz bir parçası olan felsefe, sanatsal ifade üzerinde önemli bir etkiye sahip olmuştur. Sanatçılar, felsefi kavramları eserlerine yansıtarak dünyaya ve insanlığa dair perspektiflerini iletmekte kullanmışlardır. Aynı şekilde, bilim de sanatsal ifade üzerinde önemli bir etkiye sahip olmuş, sanatçıları yenilikçi formlar ve teknikler denemeye teşvik etmiştir. Günümüzde, çağdaş sanatta felsefe ile bilim arasındaki sınırlar giderek belirsizleşmiştir ve birçok sanatçı, bu disiplinler arasındaki kesişimi keşfetmektedir. Makale, on beş uluslararası tanınmış çağdaş görsel sanatçının eserlerini inceleyerek, felsefi ve bilimsel kavramları nasıl entegre ettiklerini anlamayı hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda, nitel analiz, literatür taraması, sanatçı beyanları, röportajlar ve eleştirel alımlar gibi yöntemler kullanılmaktadır. Araştırmanın sonucunda, felsefe, bilim ve sanat arasındaki karmaşık etkileşimin derinlemesine anlaşılması ve bu disiplinlerin birleşiminin nasıl gerçekleştiğinin açıklığa kavuşturulması amaçlanmıştır. Olafur Eliasson, Anicka Yi, M.C. Escher, James Turrell, Richard Serra, Mark Dion, Yves Klein, Robert Rauschenberg, Yayoi Kusama, Ana Mendieta, Damien Hirst, William Kentridge, Ai Weiwei, Jenny Holzer, Gerhard Richter, Patricia Piccinini, Kara Walker, Dorothy Cross, John Gerrard ve Christine Borland gibi sanatçılar, felsefi ve bilimsel kavramları sanatsal çabalarına kusursuz bir şekilde entegre ederek bu birleşimi örneklemektedir. Algı, gerçeklik, ekoloji, kimlik, matematik ve diğer alanlar gibi çeşitli alanları keşfederek, zihinsel düşünme ve etkileyici duyusal deneyimlere zemin hazırlayan çok disiplinli bir yaklaşım benimserler. Felsefe ve bilimin uyumlu bir şekilde birleştirilmesiyle, bu sanatçılar kurumsallaşmış kurallara meydan okuyarak dünyanın genel anlamda anlayışını genişletip ve zenginleştirmişler.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı beyan ederim.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Visual Arts (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 2 Issue: 3 |