The confessional religious education was introduced, as an
optional subject, in Serbian public school system by a governmental regulation
published in July 2001. Such a decision was preceded by an incomplete public
debate that lasted from November 2000 to July 2001. Major arguments for and
against religious education are discussed in this paper. Other topics include:
models of religious education, debates about religious education, and religions
in the Serbia.
Mezhebe bağlı din eğitimi dersi ilk önce devlet Sırp okullarında
Temmuz 2001 yılında yürürlüğe girmiştir. Bu karar, Kasım 2000 ve Temmuz 2011
arası süren tamamlanmamış kamusal alan tartışmasından önce geliyordu. Bu
makalede din eğitimi için ve din eğitime karşı kullanılan argümanlara da yer
verilmiştir. Makalenin diğer konuları ise din eğitiminin modelleri, din eğitim
hakkında tartışmalar ve Sırbistan’da mevcut olan dinlerdir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 28, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 3 Issue: 1 |