Career choice factors refer to those characteristics people look for in a job. While assumptions existabout how to make the teaching profession more attractive to the individuals, knowledge about the factors that might encourage students interested in these fields to consider teaching as a career is limited. Individuals’ decision to go into teaching or not is believed to be influenced by what they value in a job and their perceptions of teaching. If we are able to identify those factors which individuals consider important in their choice of career, and highlight the factors in teaching which match these, then we might hope to persuade better qualified students to consider teaching. This study explored first –year pre-‐‑service English language teachers’ views of teaching as a career choice. They were asked to rate the importance of factors in influencing their choice of career, and then the extent to which they thought teaching as a career offers these factors, using a questionnaire survey.
English language teachers teaching profession perceptions career choice
Kariyer seçiminde etkili olan faktörler, bireylerin meslek seçiminde dikkat ettikleri niteliklere karşılık
gelmektedir. Öğretmenlik mesleğini bireylere nasıl daha cazip hale getirebiliriz sorusuna cevap
ararken, diğer yandan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelmelerinde hangi faktörlerin etkili
olduğuna dair literatürdeki bilgi sınırlıdır. Bireylerin öğretmenlik mesleğini seçip seçmeme
kararlarını; öğretmenlik mesleği ile ilgili algılarının ve bir meslekte neye değer verdiklerinin
belirlediği düşünülmektedir. Eğer bunları belirleyebilirsek, yüksek donanıma sahip öğrencilerin
öğretmenlik mesleğini seçmelerini daha kolay sağlayabiliriz. Bu çalışma, 1. sınıf İngilizce öğretmen
adaylarının öğretmenlik mesleğini kariyer olarak nasıl algıladıklarını ve nasıl bir bakış açısına sahip
olduklarını araştırmaktadır. Öğrencilere üç bölümden oluşan likert tipi bir anket uygulanmıştır.
Birinci bölüm kişisel bilgi formundan oluşmaktadır. 20 maddelik ikinci bölümde öğrencilerden
kariyer seçiminde etkili olan faktörleri önem sırasına göre derecelendirmeleri; 10 maddelik üçüncü
bölümde ise öğretmenlik mesleğinin, derecelendirdikleri bu faktörlerin ne kadarını karşıladığını
düşündüklerini belirtmeleriistenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir.
İngilizce öğretmen adayları öğretmenlik mesleği algılar kariyer seçimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 8 |