Çevre
eğitimi, çevrenin korunması için tutumların, değer yargılarının, bilgi ve
becerilerinin geliştirilmesi, çevreci davranışlarının gösterilmesi ve bunların
sonuçlarının görülmesi sürecidir. Tutumlar davranışları ortaya koymadan önceki
niyetleri ifade etmekte, olumlu ya da olumsuz duygu derecesini göstermektedir.
Bu nedenle çevreye yönelik tutumların belirlenmesi, birçok çalışmada
araştırmaya değer bulunmuştur. Araştırmalarda, çevreye yönelik tutumların
cinsiyete göre değiştiği ve kadın öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık
gösterdiği tespit edilmiştir. Ancak bunun nedenlerinin çok fazla araştırma
konusu yapılmadığı görülmektedir.
Bu araştırma, çevreye
yönelik tutumların kadın öğrenciler lehine farklılaşmasının nedenlerini
derinlemesine betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı
benimsenmiş, veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanmıştır. Kütahya Altıntaş ilçesindeki kadın ve erkek
çocuğu olan 5 veli ve 5 sosyal bilgiler öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır.
Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Güvenirlik çalışması
araştırmacı dışında bir uzman ile birlikte gerçekleştirilmiş ve uzlaşma yüzdesi
%96 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonunda, kadın öğrencilerin çevreye
yönelik tutumlarının erkek öğrencilerden yüksek olma nedenlerinin; toplumsal
cinsiyet rolleri, duygusal ve fizyolojik özellikler, gelenekler, aile, çevresel
etkenler gibi farklılaştığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |